تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری: همه بیمارستان‌های کشور به ونتیلاتور ایرانی مجهز شدند

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: با توجه به ساخت ونتیلاتور و انواع کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا در کشور، همه تخت‌های آی سی یو بیمارستانی کشور مجهز به ونتیلاتور ایرانی شدند و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

کد خبر: ۷۷۱۷۳
۱۲:۰۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری:همه بیمارستان‌های کشور به ونتیلاتور ایرانی مجهز شدند

 

دیدارنیوز ـ اسماعیل قادری فر روز شنبه در گفتگویی اظهار داشت: ونتیلاتور یا دستگاه‌های پیشرفته تنفس مصنوعی به تعداد حداقل ۴۰ تا ۵۰ دستگاه در روز و حدود هزار دستگاه در ماه توسط سه شرکت دانش بنیان ایرانی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: به همت و توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌هایی مانند ساخت ونتیلاتور و کیت‌های تشخیصی کرونا به دستاورد‌های بزرگی دست یافتیم و با استفاده از آن‌ها خدمات خوبی به بیماران ارایه می‌شود.

قادری فر در پاسخ به این سوال که آیا امکان صادرات کیت‌های تشخیصی و ونتیلاتور ایرانی را داریم، گفت: آمادگی صادرات آن‌ها وجود دارد، اما هر وقت که وزارت بهداشت تشخیص و اجازه دهد این کار می‌تواند صورت گیرد.

وی ادامه داد: هر وقت وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تشخیص دهند که در داخل مازاد نیاز برای تولید کیت و ونتیلاتور و انواع ماسک‌های سه لایه و ان ۹۵ وجود دارد، صادرات آن‌ها به سهولت با همکاری وزارت صمت انجام خواهد شد.

قادری فر با یادآوری اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها در شرایط کرونایی علیه کشور و بخش سلامت، گفت: شاید کمتر از یک یا ۲ هفته پس از شیوع ویروس کرونا همه گروه‌های فناور و نوآور به کمک بخش سلامت کشور آمدند و اگر در هفته‌های اول شیوع ویروس کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده ملموس بود، در کمتر از یک ماه به اشباع این محصولات رسیدیم.

وی افزود: در گام بعدی در حوزه تشخیص به همت فناوران حوزه سلامت کشور و با راهبری وزارت بهداشت اقدام به تولید انواع کیت‌های تشخیصی، ونتیلاتور و برخی دارو شد تا این محصول فناورانه در اختیار مردم و بیماران قرار گیرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری روز دهم فروردین ماه از ساخت و بهره برداری دستگاه ونتیلاتور مراقبت ویژه به عنوان مهمترین تجهیز مقابله با ویروس کرونا در انواع مختلف در داخل کشور و به همت شرکت‌های دانش بنیان، خبر داد.

دستگاه ونتیلاتور چند سالی بود که با واردات و ارائه خدمات پس از فروش به عنوان دستگاه مراقبت‌های ویژه و ماشین بیهوشی از کمپانی MEDEC در ایران استفاده می‌شد، اما با تلاش متخصصان داخلی و توسط یک شرکت دانش بنیان "ایران ساخت" این دستگاه با بومی سازی دانش در کشور به تولید انبوه رسیده است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی