تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

دور آخر مقدماتی شرقی‌های آسیا و دغدغه‌های عجیب پرسپولیس

به نظر می‌آید تماشای بازی‌های باقی‌مانده تیم‌های شرق آسیا و استرالیا برای کادر فنی پرسپولیس که باید کمتر از سه هفته دیگر در فینال آسیا حضور یابد ضروری است، البته پرسپولیس نیز درگیر ماجرا‌های خود در لیگ برتر فوتبال ایران است.

کد خبر: ۷۷۰۹۹
۱۵:۲۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۹
دور آخر مقدماتی شرقی‌های آسیا و دغدغه‌های عجیب پرسپولیس

دیدارنیوز ـ گروه ورزشی: بازی‌های چهار گروه آسیای شرقی در لیگ قهرمانان آسیا هم‌اکنون در قطر برگزار می‌شود و ۱۵ تیم از شرق آسیا و اقیانوسیه رفته رفته به انتهای مسابقات مقدماتی می‌رسند. امروز چهار بازی از گروه E و F برگزار می‌شود که در واقع آخرین بازی‌های مقدماتی در این دو گروه است. در گروه F و در ساعت ۱۳:۳۰ دو بازی شانگ‌های شنهوا ـ اولسان هیوندای و همینطور بازی اف سی توکیو ـ پرث گلوری برگزار شده که دعوای اصلی در آن برای به دست آوردن مقام دوم جدول است. اولسان هیوندای تا قبل از این بازی توانسته ۱۳ امتیاز از ۵ مسابقه به دست آورد و با خیالی آسوده برای صعود به مصاف شانگ‌های می‌رود که با اف سی توکیو مشترکا ۷ امتیازی هستند.

برای صعود فعلا شانس توکیو بیشتر است، چون با پرث گلوری که تاکنون یک امتیاز به دست آورده مسابقه دارد و احتمال پیروزی‌اش بسیار زیاد است. قدرت برتر این گروه یعنی اولسان هیوندای از جمله تیم‌هایی است که شانس زیادی برای رسیدن به فینال دارد.

از گروه E نیز امروز دو بازی برگزار خواهد شد که بیجینگ گوان صدرنشین باید با چیانگرای تایلند که قعرنشین گروه است بازی کند و بازی اف سی سئول و ملبورن ویکتوری هم که فعلا دوم و سوم این گروه هستند بازی حساس‌تر این گروه محسوب می‌شود. تیم بیجینگ که با ۱۵ امتیاز از این گروه قطعا به عنوان تیم اول صعود کرده دغدغه چندانی برای ساعت ۱۶:۳۰ امروز نخواهد داشت، اما بازی سئول و ملبورن با توجه به این که این دو تیم به ترتیب ۶ و ۴ امتیاز دارند بسیار حساس خواهد بود. تیم بیجینگ را نیز می‌توان از کاندیدا‌های رویارویی با پرسپولیس دانست.

اما فردا در تک بازی باقی‌مانده از گروه G نیز دو تیم ویسل کوبه و سوون سامسونگ به مصاف هم می‌روند که با توجه به ۶ امتیازی بودن ویسل و صدرنشینی قطعی این تیم، بازی تشریفاتی خواهد بود. سوون سامسونگ نیز هیچ شانسی برای صعود ندارد.

فردا البته دو بازی پایانی مقدماتی از گروه H نیز برگزار می‌شود که تکلیف این گروه نیز تقریبا مشخص شده و بازی‌های فردا چندان تاثیری در شناسایی تیم‌های صعودکننده ندارد. فردا سیدنی اف سی که با ۴ امتیاز فعلا در رتبه سوم ایستاده با یوکوهامای صدرنشین با ۱۲ امتیاز دیدار می‌کند. بازی دیگر نیز بین جئونبوک موتورز و شانگ‌های SIPG است که نماینده چین با ۹ امتیاز در رتبه دوم گروه ایستاده و جئونبوک هم در قعر جدول قرار دارد. در واقع دو تیم یوکوهاما و شانگ‌های را می‌توان تیم‌های صعودکننده این گروه تلقی کرد.

دور آخر مقدماتی شرقی‌های آسیا و دغدغه‌های عجیب پرسپولیس

وضعیت پای ایرانی فینال

به نظر می‌آید تماشای بازی‌های باقی‌مانده تیم‌های شرق آسیا و استرالیا برای کادر فنی پرسپولیس که باید کمتر از سه هفته دیگر در فینال آسیا حضور یابد ضروری است، البته پرسپولیس نیز درگیر ماجرا‌های خود در لیگ برتر فوتبال ایران است. سرخ‌های پایتخت یکشنبه هفته آینده در مسابقات هفته پنجم لیگ برتر باید در قائمشهر به مصاف نساجی بروند آن هم در زمین چمن مصنوعی. با توجه به پیش‌بینی بارندگی در روز‌های ابتدایی هفته آینده و اینکه در زمین‌های اینچنینی احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان زیاد است پرسپولیس پیشنهاد کرد که بازی با نساجی به جای قائمشهر در آزادی برگزار شود و بازی دور برگشت همین مسابقه به قائمشهر منتقل شود. این خواسته شاید غیرعادی بود، اما با توجه به لزوم حفظ سلامت بازیکنان تیم برای فینال آسیا، غیرمنطقی یا زیاده‌خواهی نبود. با این اوصاف امروز باشگاه نساجی این تقاضا را رد کرد و گفت به دلایلی که برای این تیم محفوظ است بازی باید در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شود.

در واقع پرسپولیس در حالی که نماینده فوتبال ملی ایران در فینال آسیا محسوب می‌شود و در صورت قهرمانی آسیا، منافع بسیاری را نصیب فوتبال ایران می‌کند چندان حمایتی از سوی دیگر تیم‌ها یا سازمان لیگ دریافت نمی‌کند. گرچه به لحاظ قانونی نمی‌توان بر مدیران باشگاه نساجی خرده گرفت، اما شاید می‌شد با تصمیم سازمان لیگ یا فدراسیون مبنی بر حمایت از پرسپولیس، وضعیت مطلوب‌تری را برای سرخ‌ها در روز‌های باقیمانده تا فینال ایجاد کرد. به هر حال پرسپولیس با توجه به محرومان خود در فینال، از نظر بازیکن در مضیقه است و حمایت دیگر ارکان فوتبال از آن‌ها می‌توانست فضای بهتری را در فوتبال پر از درگیری و عصبانیت ایران تصویر کند.

به هر حال فوتبال ایران چه به لحاظ مالی و چه از بعد پرستیژ و سابقه و همچنین درخواستی که برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ارائه کرده به توفیق و قهرمانی در لیگ قهرمانان بسیار نیاز دارد و تبعات مثبت این اتفاق، منافع قابل توجهی را برای همه عناصر فعال در فوتبال ایران به وجود می‌آورد. فرصت آماده شدن برای فینال بسیار محدود است.
   
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی