تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

کاشان، سرزمینی از جنس گل و گلاب

روز جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ماه، در واپسین روز‌های گلابگیری، وارد کاشان شدیم. یک روز آفتابی و دلچسب، همواره تصورم این بود که کاشان، همانند خیلی از شهر‌های ایران واجد تلفیق هر دو ویژگی سنت و...

معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کرد

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

کد خبر: ۷۶۹۸۶
۱۱:۳۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس کرد

 

دیدارنیوز ـ معاون پارلمانی رییس جمهوری در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی حضور یافت و آن را به علی نیکزاد نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، پس از دریافت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از دولت تشکر کرد.

در این لایحه منابع و مصارف عمومی، بودجه شرکت‌های دولتی و بودجه‌های اختصاصی دستگاه‌ها به ضمیمه ماده واحده بودجه پیش بینی شده است

نامه ریاست جمهوری به «محمد باقرقالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه ۱۷ مجلد پیوست بودجه ارسال شده است. توجه به اصلاحات ساختاری، معیشت، سلامت، حمایت از تولید و اشتغال، توسعه صادرات غیرنفتی وتاکید بر حوزه‌های دانش بنیان از نکات برجسته این لایحه است.

سقف بودجه کل کشور ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸میلیارد۹۸۶ میلیون ریال است؛ یعنی: حدود ۲۴۰۰هزار میلیارد تومان است.

پیش از این محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

بر اساس ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و میان نمایندگان مجلس توزیع می‌شود، پس از آن نمایندگان، ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهاد‌ها خود را در مورد لایحه بودجه به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارائه کنند.

کمیسیون‌های تخصصی موظف هستند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و این کمیسیون هم موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است.

بر اساس این ماده، نهایتا نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهاد‌های مربوط به درآمد‌ها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به تصویب خواهد رسید، پس از آن پیشنهاد‌های مربوط به تبصره‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی