تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رزم حسینی: بیش از ۴ میلیون تن کالا در حال ترخیص از گمرکات است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تاکنون ۱.۴ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، گفت: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به دستور رییس جمهوری درحال ترخیص است.

کد خبر: ۷۶۳۵۲
۱۵:۴۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

رزم حسینی: بیش از ۴ میلیون تن کالا در حال ترخیص از گمرکات است

 

دیدارنیوز ـ به گزارش روز دوشنبه خانه ملت، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری مناسبی میان کمیسیون صنایع و وزارت صمت در حوزه خودرو، فولاد و معادن وجود دارد که موجب اتفاقات خوبی در این حوزه‌ها شده است.

وی درباره تعیین تکلیف معادن حبس شده، افزود: براساس تصمیم اخذ شده مقرر است، افرادی که پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و مجوز اکتشاف داشتند، اما معادن را بدون استفاده رها کرده‌اند، حداکثر ۳ ماه فرصت داشته باشند تا معادن را فعال کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲ ماه از این مهلت گذشته و در صورتی که در یک ماه آینده معادن فعال نشود، به مزایده گذاشته و به افراد دارای اهلیت واگذار می‌شود.

مسئولیت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است

رزم حسینی درباره افزایش قیمت کالا‌های اساسی به ویژه مرغ با وجود ترخیص نهاده‌های دامی و کالا‌ها از گمرکات و بنادر، اضافه کرد: براساس تقسیم وظایفی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته، مسئولیت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه تاکنون ۱/۴ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، افزود: در مجموع ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر عباس و بندر امام خمینی (ره) وجود داشت که با توجه به دستور رئیس جمهور و بازدید بنده به سرعت در حال ترخیص است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالا‌های ترخیص شده تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌شود که این وزارتخانه باید از طریق سامانه بازارگاه توزیع کند.

رزم حسینی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی بود، اما ستاد تنظیم بازار در برابر این درخواست مقاومت کرد.

وی ادامه داد: اگر تولیدکنندگان نتوانند به تولید خود ادامه دهند ناچارند واحد‌های تولیدی دام و طیور را تعطیل کنند؛ بنابراین اقدامات ما باید به گونه‌ای تنظیم شود که از یک سو تولیدکنندگان امکان ادامه تولید داشته باشند و از سوی دیگر قیمت در بازار داخلی متعادل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قاچاق سیگار هم گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول کنترل قاچاق در کشور است و وزارت صمت تنها یک عضو این ستاد است؛ آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم در حوزه تولید داخل است که خوشبختانه برای افزایش تولید داخل اقدام کرده‌ایم.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی