تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

خبر خوش نایب رئیس اتاق بازرگانی برای بورسی‌ها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از گشایشی جدید در بورس کالا خبر داد.

کد خبر: ۷۶۱۶۰
۱۳:۵۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

خبر خوش نایب رئیس اتاق بازرگانی برای بورسی‌ها

 

دیدارنیوز ـ همانطور که از چند ماه قبل و در جریان جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، مطرح شده بود، بحث ورود شرکت‌های خصوصی به بازار سرمایه به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها برای سال جاری در نظر گرفته شد و اتاق بازرگانی وعده داد مقدمات لازم برای این امر را فراهم کند.

این اقدام چه برای دولت و چه برای بخش خصوصی یک بازی دو سر برد به شمار می‌رود. دولت می‌تواند با وارد کردن شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی به بورس، عمق این بازار را بیشتر کند تا دغدغه بازگشت شاخص کل به روند مثبت ماه‌های گذشته تسهیل شود. بخش خصوصی نیز با توجه به اتکای بیش از حد به نظام بانکی و محدودیت در تامین منابع مالی مورد نیاز خود، می‌تواند روی بازار سرمایه به عنوان یک فرصت جدید حساب باز کند.

در چنین شرایطی، حسین سلاح ورزی – نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران – در صفحه شخصی خود در توییتر یک خبر خوش جدید برای بورسی‌ها و فعالان بخش خصوصی منتشر کرده است.

طبق گفته او، به زودی تابلوی جدیدی در فرابورس با نام بازار هدف راه اندازی می‌شود که در آن طیف وسیعی از کسب و کار‌های نو آفرین و دانش بنیان (حتی در مقیاس استارت آپی) امکان پذیرش خواهند داشت.

سلاح ورزی پیش بینی کرده با اجرای این طرح، راه تازه‌ای برای تامین مالی کسب و کار‌های نوآورانه در ایران گشوده خواهد شد.

هرچند هنوز دولت و نهاد‌های بورسی در رابطه با این خبر واکنشی نشان نداده‌اند، اما با توجه حضور گسترده شرکت‌های نوآور در بورس‌های جهانی، به نظر می‌رسد در صورت موفقیت آمیز بودن این برنامه، راه حضور این شرکت‌ها در بورس ایران نیز هموار خواهد شد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی