تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

طرح گفت‌وگوی دانشجویان ایران و جهان در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تصویب طرح گفت‌وگوی دانشجویان ایران و جهان در این دانشگاه خبر داد و گفت: براساس آن دانشجویان سایر کشورهای جهان به منظور آشنایی با فرهنگ، تمدن، میراث و پیشرفت دانشگاه‌های کشور، دوره‌های کوتاه مدت را در ایران می‌گذارنند.

کد خبر: ۷۵۹
۱۵:۳۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دکتر مجید سرسنگی در نشست خبری که به منظور تشریح مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تهران در سال جاری برگزار شد، نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) را بسیار موثر و کلیدی توصیف کرد و گفت: رهبر انقلاب، با مزین کردن امسال "حمایت از کالای ایرانی" در سال جاری فضای روشنی را از منظر اقتصادی پیش روی کشور قرار داده است که به نظر می‌رسد باید به ابعاد دیگر این موضوع توجه جدی شود که خوشبختانه ما در دانشگاه تهران برای رسیدن به این آرمان، ‌ملزوماتی را در نظر گرفتیم که برای دستیابی به آن باید ابتدا هویت ایرانی تقویت شود، چرا که تا زمانی که فرهنگ ایرانی بودن تقویت نشود، نمی‌توان در تحقق شعار سال موفق شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هویت ایرانی در جامعه ما روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود، تصریح کرد: برای تقویت محبت و علاقه به کشور، دانشگاه تهران یک سری برنامه‌هایی را در میان قشر جوان در نظر گرفته تا با اجرای این برنامه‌ها،‌ آرمان‌های نظام و انقلاب تشویق و ترغیب نسل جوان و دانشجویان برای مشارکت بیشتر در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگ خودباوری و دوست داشتن کشور در میان دانشجویان جدی‌تر مورد توجه قرار بگیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی سه ماهه اول سال جاری این دانشگاه نیز، افزود: برگزاری دومین جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان سراسر کشور در 15 اردیبهشت ماه جاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی این دانشگاه به شمار می‌رود که در آن آثار دانشجویان در سه حوزه مختلف ادبی و هنری، سیاسی و اجتماعی، اخلاقی و دینی بررسی و به 9 برگزیده در بخش‌های مختلف جوایزی اعطا می‌شود.

دکتر سرسنگی از افزایش صد در صدی آثار ارسالی دانشجویان در جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی خبر داد و گفت: تاکنون 184 کتاب به این جشنواره ارسال شده است که این تعداد در مقایسه با سال گذشته صد در صد افزایش داشته است، ضمن اینکه از نظر کیفی نیز آثار ارسالی ارتقاء بیشتری یافته است.

وی در ادامه از برگزاری اختتامیه اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تاکنون مناظرات دانشجویی به زبان فارسی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، اما برای اولین بار این مسابقات به زبان انگلیسی در 19 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان این مسابقات به مسابقات بین‌المللی مناظرات دانشجویی اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران دومین جشن دانش‌آموختگی متمرکز دانشگاه تهران در 22 اردیبهشت ماه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه برشمرد و اظهارکرد: جشن دانش آموختگی دانشگاه تهران در سال‌های گذشته به این شکل بود که دانشکده‌های مختلف مراسم جداگانه‌ای را در این زمینه برگزار می‌کردند که از سال گذشته این جشن به صورت متمرکز برگزار می‌شود و همه فارغ‌التحصیلان در بازه زمانی یک سال قبل می‌توانند به همراه خانواده‌های خود در این جشن شرکت کنند.

به گفته وی، برگزاری اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه تهران از دیگر برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه است، ضمن اینکه در حوزه ورزشی خرداد ماه امسال، تیم بسکتبال پسران دانشگاه تهران به مسابقات آسیایی دانشجویان در مالزی اعزام خواهند شد.

دکتر سرسنگی در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های آتی دانشگاه تهران نیز گفت: طرح جامع هدایت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه از مهم‌ترین برنامه‌های آتی دانشگاه است که بر اساس آن کمبودها و ضعف‌های آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور در کلاس‌های دروس جبرانی رفع خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تدوین طرح جامع ورزش همگانی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح با هدف تقویت ورزش همگانی و جمعی در دانشگاه تهران تدوین شده و در صورت تصویب در شورای عالی ورزش دانشگاه، اجرایی خواهد شد. به طوری که دانشجویان، اساتید و کارمندان در طول هفته باید ساعتی از وقت موظف خود را به ورزش همگانی اختصاص بدهند.

به گفته وی، طرح ساماندهی استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه از دیگر طرح‌های در دست بررسی است که بر اساس آن دانشجویان تمامی واحدهای دانشگاه می‌توانند از فضاهای ورزشی واحدهای دیگر استفاده کنند.

دکتر سرسنگی به آخرین جزئیات راه‌اندازی رادیوی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرح راه‌اندازی این رادیو آماده شده و منتظر تصویب آن در هیات رئیسه دانشگاه هستیم. امیدواریم رادیو دانشگاه تهران اردیبهشت ماه امسال راه‌اندازی شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران، اعطای امتیاز نشریات حرفه‌ای به دانشجویان را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 370 نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران وجود دارد که هیچ امتیازی برای دانشجویانی که این نشریات را تولید می‌کنند، ندارد. براساس این طرح، دانشجویانی که به صورت حرفه‌ای در این نشریات فعالیت علمی دارند، گریت حرفه‌ای دریافت خواهند کرد.

وی همچنین به جزئیات طرح گفت‌وگوی دانشجویان ایران و جهان اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف فراهم آوردن زمینه‌ای برای گذراندن دوره‌های کوتاه مدت دانشجویان جهان در ایران و به منظور آشنایی با فرهنگ، میراث، تمدن و وضعیت علمی دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه تهران برگزار خواهد شد که در حال حاضر کلیات آن تصویب شده و امیدواریم بعد از بررسی جزئیات طرح از ترم آینده تحصیلی اجرایی شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد مدرسه استارتاپ به منظور ترغیب دانشجویان به کارآفرینی و ارائه ایده‌های جدید، برگزاری یک روز با دانشگاه تهران به منظور آشنایی خانواده‌ها با این دانشگاه و راه‌اندازی دبیرخانه حمایت از طرح‌های ویژه علمی و فرهنگی دانشجویان در اداره کل فرهنگی از دیگر برنامه‌های فرهنگی سال جاری دانشگاه تهران به شمار می‌رود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی