تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اظهارات میشل اوباما درباره روند انتقال قدرت

بانوی اول سابق آمریکا دونالد ترامپ و دولتش را بابت خودداری از شروع کردن روند انتقال قدرت به دولت بایدن-هریس محکوم و تاکید کرد برخی چیزها "بزرگتر از نفس هر کس هستند".

کد خبر: ۷۵۸۹۶
۱۳:۲۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
اظهارات میشل اوباما درباره روند انتقال قدرت
 
دیدارنیوز - به نقل از دیلی میل، میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا در پستی که در اینستاگرام منتشر کرد، نوشت: دونالد ترامپ به اشاعه دروغهای نژادپرستانه درباره همسرم که باعث به خطر افتادن خانواده من شد، پرداخت. این چیزی نبود که من حاضر به بخشیدنش باشم. اما می‌دانستم به خاطر مصلحت کشورم مجبورم نیرو و بلوغی را برای کنار گذاشتن خشمم پیدا کنم.

اوباما عنوان کرد، این او را وادار کرد تا به سراغ ملانیا ترامپ، بانوی اول بعد از خودش برود و او را برای آشنایی با مقتضیات این سمت همراهی کند.

میشل اوباما به یاد آورد: بنا بر این من از ملانیا ترامپ در کاخ سفید استقبال کرده و با او درباره تجربه‌ام صحبت کردم و به هر سوالی که او داشت از جمله درباره توجهی که به بانوی اول می‌شود تا آشنا شدن با بزرگ کردن بچه‌ها در کاخ سفید پاسخ دادم.

میشل اوباما در ابتدای پست اینستاگرامی خود به یاد می‌آورد چهار سال قبل زمانی که کاندیدای مورد حمایتش یعنی هیلاری کلینتون در انتخابات از ترامپ باخت، چه احساسی داشت.

او نوشت: من سرخورده و آزرده خاطر شدم اما آرا شمرده شدند و دونالد ترامپ پیروز شد. مردم آمریکا حرفشان را زده بودند. و یکی از بزرگترین مسئولیتهای ریاست جمهوری این است که وقتی آنها چنین کاری می‌کنند گوش دهد.

میشل اوباما گفت: بنابراین من و همسرم به کارمندانمان دستور دادیم همان کاری که جورج و لورا بوش در قبال ما انجام داده بودند را انجام دهند؛ یک انتقال قدرت محترمانه و یکپارچه که یکی از مشخصه‌های دموکراسی آمریکاست. ما افراد تیم رئیس جمهور منتخب را به دفاترمان دعوت کردیم و یادداشتهای دقیق برای آنها آماده کرده و چیزی را که در هشت سال گذشته یاد گرفته بودیم ارائه کردیم.

او اظهار کرد، دعوت از ملانیا ترامپ برای آمدن به کاخ سفید چند روز بعد از انتخابات و در تاریخ دهم نوامبر کار درستی بود.
میشل اوباما ادامه داد: عشق ما به کشورمان ما را ملزم می سازد به نتایج یک انتخابات حتی با وجود آنکه آن را دوست نداشته باشیم و آرزوی نتیجه‌ای غیر از آن را داشته باشیم احترام بگذاریم. ریاست جمهوری به یک فرد یا یک حزب متعلق نیست، اینکه وانمود کنیم که هست و  این تئوری‌های توطئه بی اساس را چه برای نفع شخصی و چه نفع سیاسی قبول داشته باشیم، به خطر انداختن امنیت و سلامت کشور ما است.

بانوی اول سابق آمریکا تصریح کرد: این یک بازی نیست. بنا بر این من میخواهم از همه آمریکایی‌ها به ویژه رهبران کشور ما صرف نظر از حزبشان تقاضا کنم به فرآیند انتخاباتی احترام بگذارید و نقشتان را برای تشویق یک انتقال قدرت آرام همان طور که روسای جمهوری مشغول به کار در تمام طول تاریخ این کار را کرده‌اند، ایفا کنید.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی