تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت: مردم از حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها پرهیز کنند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کاهش موارد بیماران بستری در موج جدید به آسانی گذشته نخواهد بود، چون تعداد مبتلایان زیاد و کاهش ابتلا زمانبر است.

کد خبر: ۷۵۷۱۰
۱۳:۰۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت: مردم از حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها پرهیز کنند
 
دیدارنیوز - «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر محدودیت‌های اعمال شده بر میزان شیوع ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: بر اساس تصمیم جدید ستاد ملی کرونا، از این پس در رنگ‌بندی از وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد استفاده خواهد شد. بر این اساس شهرستان‌هایی که قبلا به صورت بحرانی و با رنگ سیاه در نقشه نمایش داده می‌شدند، از این پس به صورت قرمز خواهند بود و بنابراین اعمال جدی‌ترین محدودیت‌ها روی شهرستان‌های قرمز صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر همین اساس فهرست رنگ‌بندی این هفته اصلاح شده و به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

کاهش موارد بستری به آسانی گذشته نیست
وی افزود: کاهش موارد بیماران بستری در موج جدید به آسانی گذشته نخواهد بود، چون تعداد مبتلایان زیاد و کاهش ابتلا زمانبر است. وی ادامه داد: باید مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم دهد، یعنی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک افزایش پیدا کند، محدودیت‌های شدیدتری اعمال شود و نظارت‌ها مستمر باشد.

محدودیت‌ها برخی افراد را با مشکل اقتصادی مواجه می‌کند
لاری تصریح کرد: از طرفی اعمال محدودیت ممکن است، برای برخی مشاغل و افراد باعث بروز مشکل نشود، اما از لحاظ اقتصادی می‌تواند برخی مشاغل و افراد را با مشکلات فراوانی مواجه کند. در نتیجه ستاد ملی مقابله با کرونا با دقت و بررسی همه جوانب در این زمینه تصمیم گیری می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا میزان شیوع رو به افزایش است؟ گفت: درباره افزایش موارد ابتلا نیز علاوه بر رفتار اجتماعی، جهش‌های ویروس کرونا نیز موثر است. سرمای هوا، آلودگی هوا، حضور بیشتر مردم در فضاهای بسته و بدون تهویه نیز میزان سرایت ویروس را افزایش داده است، توصیه اکید وزارت بهداشت این است که مردم از حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها پرهیز کنند.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی