تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
با کاهش ۲۶ درصدی؛

امسال ۱۲۰ هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه در آتش سوخت

مدیرکل‌منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال ۱۲۰ هکتار از منابع طبیعی استان در آتش سوخت.

کد خبر: ۷۵۴۵۲
۱۴:۰۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

امسال ۱۲۰ هکتار از منابع طبیعی کرمانشاه در آتش سوخت

 

دیدارنیوز ـ انشاءالله کولانی با اشاره به اتمام وقوع حریق در منابع طبیعی استان با آغاز بارش‌های پاییزی، اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۰ فقره آتش سوزی مهم در سطح جنگل‌ها و مراتع استان داشتیم که در جریان این آتش‌سوزی‌ها ۱۲۰ هکتار از منابع طبیعی استان طعمه حریق شد.

وی با اشاره به کاهش میزان وقوع حریق هم از نظر سطح و هم از نظر تعداد در منابع طبیعی استان در امسال، گفت: سال گذشته ۶۲ فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان به وقوع پیوست که در نهایت ۱۶۴ هکتار از منابع طبیعی استان در آتش سوخت، لذا امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر سطح ۲۶ درصد و از نظر تعداد ۵۲ درصد کاهش حریق داشتیم. این در حالی بود که بارش نزولات آسمانی در ماه‌های آخر سال ۱۳۹۸ و اوایل امسال باعث رشد چند برابری پوشش گیاهی و در حقیقت عوامل گسترش حریق در ماه‌های گرم شده بود.

مدیرکل‌منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه آغاز بارش‌های پاییزی در سطح استان را نویدبخش پایان وقوع حریق در منابع طبیعی استان عنوان کرد و افزود: بارش باران همیشه لذت بخش بوده واین لذت برای جنگل وجنگلبانان دوچندان است، چرا که اتمام روز‌های پر استرس از بیم حریق را برای آن‌ها رقم می‌زند.

وی ادامه داد: امسال برای جنگل‌های استان کرمانشاه، جنگلبانان و دوستداران طبیعت سال خوبی از نظر حریق نبود، چرا که چهار یار جنگل و یاور جنگلبانان جان خود را فدا کردند و چهار جنگلبان مجروح شدند تا نگذارند جنگل‌هایی که حیات بخش انسان‌ها هستند، بمیرند.

کولانی در تشریح چگونگی حریق‌های حادث شده در استان گفت: انتظار داشتیم با وجود موضوع کرونا کاهش حضور مردم را در دل طبیعت داشته باشیم و خود منابع طبیعی هم محدودیت‌هایی را اعمال کرد، اما باز هم ۶۵ درصد حریق‌ها ناشی از حضور و بی توجهی گردشگران بود.۱۴ درصد حریق‌ها در نتیجه سرایت از آتش‌زدن پسچر مزارع، ۱۵ درصد ناشی از اختلافات قومی قبیله ای، چهار درصد ناشی از سرایت حریق از جنگل‌های کشور همسایه و نهایتا دو درصد عوامل طبیعی بود که عمدتا منابع طبیعی شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، گیلانغرب وکرمانشاه را درگیر کرد.

کولانی عوامل کاهش حریق امسال را هم عمدتا نشات گرفته از اقدامات مرتبط با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، همکاری همه جانبه رسانه‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری ودهیاری‌ها و مسئولیت پذیری نیرو‌های نظامی وانتظامی والبته تجهیز وتدارک نیرو‌ها عنوان کرد و افزود: تشکیل ۱۷ پایگاه موقت اطفای حریق، تشکیل ۴۰ اکیپ واکنش سریع در سطح ادارات متشکل از ۱۶۵ گروه ۱۰ نفره با نظارت نیرو‌های یگان متشکل از افراد بومی ومحلی، برگزاری ده‌ها کارگاه آموزشی و تجهیز گروه‌ها به دستگاه‌های دمنده اطفای حریق (۲۴۰ دستگاه خریداری شده از سوی اداره کل، بخشداری‌ها وخیرین) و... از مهمترین اقدامات امسال در حوزه تجهیز نیرو‌ها برای کاهش وقوع حریق در منابع طبیعی استان بود.

وی در خاتمه ابرازامیدواری کرد: این همبستگی و همراهی همچنان پایدار بوده و نهادینه شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی