تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

خبر فوری: دکتر فیرحی درگذشت

کد خبر: ۷۵۴۳۶
۱۲:۰۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

خبر فوری: دکتر فیرحی درگذشت

 

دیدارنیوز: متاسفانه دقایقی پیش دکتر داود فیرحی استاد تمام علم سیاست در دانشگاه تهران و پژوهشگر فرزانه حوزه اندیشه سیاسی در برابر بیماری کرونا تسلیم شد و دار فانی را وداع گفت. حال عمومی دکتر فیرحی در چند روز اخیر در بیمارستان رو به وخامت گذاشت و حتی درمان پلاسمای حاوی آنتی‌بادی هم بر ایشان موثر واقع نشد و امروز از دنیا رفت.

داود فیرحی متولد ۱۳۴۳ در زنجان بود. او از جمله پژوهشگران نامدار علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بود و دکتری علوم سیاسی از دانشگاه تهران اخذ کرده و تحصیلات حوزوی را تا سطح عالی پیش برده بود و همچنین استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و استاد میهمان دانشگاه مفید قم نیز بود.

وی مقدمات دروس حوزوی را بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ در حوزهٔ علمیه ولی‌عصر شهرستان زنجان گذراند. پس از آن مقاطع سطح و دروس خارج را از ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۰ در حوزهٔ علمیهٔ قم ادامه داد.

از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸ نیز به تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی در دانشگاه تهران پرداخت. گرایش دکترای وی اندیشهٔ سیاسی بود.

رساله کارشناسی ارشد وی با عنوان «اندیشه سیاسی شیعه در دوره قاجاریه» بود که در آن به اندیشه سیاسی فقیهان مشهور شیعه دوره قاجار و مکاتب مهم فقهی-سیاسی ای که در دوره قاجاریه بسط یافته و در تحولاتی چون نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی تأثیرگذار بودند پرداخت. رسالهٔ دکترای وی هم «دانش، قدرت و مشروعیت در اسلام» نام داشت که با الهام از روش‌شناسی فوکو و هرمنوتیک گادامر تنظیم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی