تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

دعوت رئیس رژیم صهیونیستی از بایدن برای سفر به قدس اشغالی

رئیس رژیم صهیونیستی ضمن عرض تبریک به رئیس جمهوری منتخب آمریکا به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، از وی دعوت کرد به قدس اشغالی سفر کند.

کد خبر: ۷۵۲۷۴
۱۳:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

دعوت رئیس رژیم صهیونیستی از بایدن برای سفر به قدس اشغالی

 

دیدارنیوز ـ روزنامه الشرق الاوسط نوشت، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای عریض و طویل پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیز معاونت کامالا هریس، سناتور آفریقایی الاصل را به نیابت از مردم و دولت رژیم صهیونیستی تبریک گفت.

وی خطاب به بایدن گفت: به عنوان "دوست دیرینه" اسرائیل، تو اکنون رهبر جهان آزاد و نزدیکترین و مهمترین متحد اسرائیل هستی. ائتلاف استراتژیک میان کشور و ملت ما قوی‌تر از هر رهبری سیاسی است. این ائتلاف استراتژیک تنها بر پایه دوستی بنا نشده بلکه ریشه در ارزش‌های مشترک ما و تعهد دیرینه ما به آزادی و دموکراسی دارد که پایه‌های جامعه ما را تشکیل می‌دهند.

ریولین افزود: بی شک روابط ویژه و همکاری همه جانبه ما در اوج شکوفایی و رونق در آینده ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه از بایدن دعوت کرد به قدس سفر کرده و مهمان تل آویو شود.

ریولین همچنین در این بیانیه از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا به خاطر چهار سال همکاری در مسیر تحکیم امنیت رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

اما صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نسبت به تکرار روابط بدی که دوره باراک اوباما، رئیس جمهوری دموکرات سابق آمریکا میان دو طرف وجود داشت، هشدار داد.

نتانیاهو صبح روز یکشنبه وقتی که واشنگتن نیمه‌های شب را سپری می‌کرد در پیامی توییتری پیروزی جو بایدن و معاونت هریس را به آن دو تبریک گفت.

وی نوشت: جو، نزدیک به ۴۰ سال است که ما روابط شخصی و گرمی داریم و من تو را به عنوان دوست بزرگ اسرائیل می‌شناسم. مشتاق همکاری با شما (بایدن و هریس) هستم تا اتحاد ویژه میان آمریکا و اسرائیل قوی‌تر از قبل شود.

در میان مقامات اسرائیلی بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست وزیر دوره‌ای این رژیم و گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل نخستین کسانی بودند که پیروزی بایدن را تبریک گفتند و تعلل نتانیاهو در تبریک به بایدن صدای این مقامات را درآورد و نسبت به تاثیر این تاخیر در روابط آینده واشنگتن و تل آویو ابراز نگرانی کردند.

مقامات تل آویو پس از پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، شکل روابط دولت نتانیاهو با دولت بایدن را بررسی کردند و الداد شبیت، از نظامیان ارتش ذخیره و کارشناس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی نتیجه این بررسی‌ها را بیان کرد و گفت، پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا و انتخاب بایدن می‌طلبد که اصلاحاتی در سیاست اسرائیل انجام شود. نخست به یک استراتژی برقراری ارتباط با دولت جدید آمریکا نیاز است. برای این کار اسرائیل باید سریع دست به کار شده و خطوط تماسی با اعضای منتخب حزب دموکرات و اقلیت یهود در آمریکا ایجاد کند. در مورد مسائل استراتژیک و سیاست منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه از تهدید ایران علیه رژیم صهیونیستی گرفته تا صلح با کشور‌های عربی و مساله درگیری فلسطین و اسرائیل هم باید دو طرف کاملا هماهنگ شوند. در عرصه بین المللی هم باید موضوع تجارت و همکاری بین اسرائیل و چین توضیح داده شود.

شبیت گفت، در صورتی که سیاست آمریکا با سیاست دولت اسرائیل هماهنگ نباشد، تل آویو باید در واکنش خود به این مساله دو موضوع مد نظر قرار داشته باشد؛ نخست اینکه روابط دوجانبه با آمریکا مهمترین سرمایه اسرائیل در سطح منطقه و بین الملل است. آمریکا حتی در دولت بایدن اسرائیل را متحدی مهم در خاورمیانه تلقی خواهد کرد، پس به نفع اسرائیل است که روابطش را با دولت بایدن توسعه دهد حتی اگر اختلافاتی با این دولت داشته باشد. دوم اینکه هر نوع انتقاد آشکار و به چالش کشیدن این دولت دموکرات موجب گسترش شکاف موجود میان دو طرف و حتی ایجاد شکاف میان تل آویو و اقلیت یهود در آمریکا می‌شود که پشتوانه‌ای مهم در روابط تاریخی و اخلاقی اسرائیل و آمریکا هستند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی