تیتر امروز

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ حادثه در منطقه جنگلی دیزمار بود/ اعزام ۸ آمبولانس
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ حادثه در منطقه جنگلی دیزمار بود/ اعزام ۸ آمبولانس

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

۱۰۰ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ هزار تن موز از ابتدای امسال تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

کد خبر: ۷۵۰۸۶
۱۳:۵۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

۱۰۰ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان برداشت شد

 

دیدارنیوز ـ اردشیر شهرکی روز شنبه اظهارداشت: حدود پنج هزار هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان و کشور شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.
 
گفتنی است: سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی