تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

هادی خسرو شاهین: ترامپ آرای یقه آبی‌ها را حفظ کرد

هادی خسروشاهین، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل بین‌المللی در گفتگو با دیدار در خصوص آخرین وضعیت انتخابات آمریکا گفت: به نظر می‌رسد کارگران یقه آبی که کارگران یدی و بدون مهارت هستند پیوندهایشان را با آقای ترامپ نگه خواهند داشت. در ایالت‌های حساس با تراکم کارگران یقه آبی مواجه هستیم.

کد خبر: ۷۴۹۳۳
۱۵:۴۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

دیدارنیوز - سرویس اقتصادی: هادی خسروشاهین، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل بین‌المللی در گفتگو با دیدار در خصوص آخرین وضعیت انتخابات آمریکا گفت: فکر می‌کنم پیشی گرفتن بایدن در ویسکانسین، موقتی باشد و ترامپ بتواند دوباره این ایالت را بگیرد. به نظر می‌رسد کارگران یقه آبی که کارگران یدی و بدون مهارت هستند پیوندهایشان را با آقای ترامپ نگه خواهند داشت. در ایالت‌های حساس با تراکم کارگران یقه آبی مواجه هستیم. در مورد سیاه پوستان هم آقای بایدن نتواسته رکورد اوباما را بزند و تقریبا همان اتفاقی که برای هیلاری کلینتون افتاد برای بایدن هم رخ داد.

 

فیلم کامل مصاحبه هادی خسرو شاهین را ببینید. 


خسروشاهین ادامه داد: از صبح که خبر‌های مربوط به اوهایو و فلوریدا اعلام می‌شد بعد از مسجل شدن باخت آقای بایدن در فلوریدا کامنت‌های خبرنگاران نییویورک تایمز شاهد بودیم که تاکید می‌کردند که همان ارزش فلوریدا را دارد و اگر اوهایو را ببریم شانس بایدن تقویت می‌شود.


وی افزود: در مورد آرای پستی گفت: حدود ۱۶ الی ۱۷ ایالتی که نتیجه قطعی شان مشخص شد جزو ایالت‌هایی هستند که اول آرا پستی شان مشخص شد. به نظر می‌رسد که تعداد قابل توجهی از جمهوریخواهان هم در آراء پستی مشارکت داشتند اگرچه اکثریت آراء پستی متعلق به رای دهندگان دموکرات است.

 

خسروشاهین در مورد احتمال آشوب یا تظاهرات اعتراضی خیابانی در شهر‌های آمریکا پس از اعلام نتیجه قطعی انتخابات گفت: آمریکا الان در نقطه یک عدم تعادل بزرگ قرار دارد. امروز در آمریکا نهاد‌های اجتماعی دچار ناکارآمدی شده‌اند و این ناکارآمدی موجب خیابانی شدن سیاست می‌شود. نبرد‌های هویتی نیز خیابانی شدن سیاست را تشدید می‌کند. طبق نظرسنجی‌هایی که قبل از انتخابات انجام شده، بیش از ۳۰ درصد از طرفداران هر یک از این دو کاندیدا گفته‌اند در صورتی که کاندیدای مورد نظرشان پیروز نشود، اعتراضات خیابانی را حق خود می‌دانند. از این حیث آمریکا در آستانه خیابانی شدن سیاست و تشدید نزاع‌های هویتی قرار دارد. دو هویت در حال نزاعی که دیگر نقاط اشتراک بسیار کمی دارند و توان گفتگو با یکدیگر نیز ندارند.


این تحلیلگر امور بین‌الملل در خصوص رویکرد ترامپ در قبال ایران در صورت پیروی در انتخابات گفت: رویکرد ترامپ در قبال ایران، به تعویق انداختن ابزار هویج است و معمولا با فشار حداکثری و ابزار چماق می‌خواهد حریف را به پای میز مذاکره بکشاند تا در یک نقطه عدم موازنه بتواند مذاکره را از آن نقطه آغاز بکند و از نقطه‌ای که حریف به میز مذاکره برگشت، هویج و امتیاز به طرف مقابل بدهد. استراتژیست‌های کمپین فشار حداکثری انتظار پاسخ زود هنگام از این استراتژی ندارند. استراتژیست‌های دولت ترامپ برای پنج تا شش سال برای آن برنامه‌ریزی کردند. در ضمن من در مورد مذاکره، مقایسه وضعیت ایران و کره شمالی را کاملا متفاوت می‌دانم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی