تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

وزیر علوم برای جایابی بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها اقدام کرد

وزیر علوم گفت: برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به دلیل کاهش داوطلب گروه های آموزشی و یا به علت اینکه در گذشته افراد مورد نیازشان را به تعداد کافی جذب کرده و پست‌های آنها اشغال شده و یا به هر دلیلی، نتوانسته‌اند بورسیه‌ها را جذب کنند.

کد خبر: ۷۴۸
۱۴:۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - وزیر علوم از رایزنی با برخی دانشگاه‌ها برای جایابی بورسیه‌ها خبر داد و گفت: باید روند جایابی تکرار شود تا این پروسه مراحل خود را طی کند.منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت جایابی بورسیه‌ها گفت: برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به دلیل کاهش داوطلب گروه‌های آموزشی و یا به علت اینکه در گذشته افراد مورد نیازشان را به تعداد کافی جذب کرده و پست‌های آنها اشغال شده و یا به هر دلیلی، نتوانسته‌اند بورسیه‌ها را جذب کنند.

وی ادامه داد: به همین منظور، وزارت علوم بورسیه‌ها را به دانشگاه‌های مختلف معرفی می کند تا این افراد در دانشگاه ها جذب شوند.
 
وزیر علوم در پاسخ به این سئوال که دانشگاه ها با وجود معرفی وزارت علوم از جذب برخی افراد خودداری می کنند، گفت: باید روند جایابی تکرار شود تا این پروسه مراحل خود را طی کند. ما که نمی توانیم برای این افراد دانشگاه بسازیم. پس بنابراین باید این پروسه تکرار شود.

غلامی با بیان اینکه سعی وزارت علوم این است تا بورسیه ها جایابی شوند افزود: مواردی است که با دانشگاه های مختلف صحبت کرده ایم،  باید بخش اجرایی آن محقق شود تا اعلام کنیم. البته تا جایی که ممکن باشد، سعی می کنیم جذب این افراد محقق شود.

 پیش از این هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم گرفت با هماهنگی وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی وارد بحث بورسیه ها شود.

فراخوانی در این زمینه ارائه شد و ۳۲۴ نفر در این فراخوان شرکت کردند. از این تعداد، ۱۳۲ نفر از ثبت نام کنندگان مورد تایید هیات مرکزی جذب و شورای بورس قرار گرفتند.

در حال حاضر تعدادی از ۱۳۲ نفر بورسیه واجد شرایط جایابی شده و تعدادی هم درحال جایابی هستند تا مشکلاتشان حل شود.

عمده مشکل بورسیه هایی که جایابی نشده و مورد تایید وزارت علوم و هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند این است که دانشگاه ها با وجود معرفی وزارت علوم و هیات عالی جذب شورا، آنها را پذیرش نمی کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی