تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
عضو فراکسیون صنایع مجلس:

طرح کلید به کلید بازار رقابت خودروی سنگین را داغ می‌کند

«نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین» که در سال‌های اخیر با توجه به اهمیتی که دارد همچنان اجرایی نشده است، می‌تواند در حوزه اشتغال، حمایت از تولید کننده داخلی، محیط زیستی و ... اهمیت بسیار داشته باشد از این رو می‌باید دولت که متصدی این طرح محسوب می‌شود با حمایت از تولید کنندگان داخلی طرح‌هایی مانند «کلید به کلید» که به تعویض کامیون‌های فرسوده با کامیون‌های جدید تولید ایران است بیشتر اهمیت بدهد.

کد خبر: ۷۴۷۷۸
۱۱:۴۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

 برخی بر این باورند که واردات خودرهای سنگین دسته دوم به ایران نه‌تنها ارز بسیاری را از کشور خارج می‌کند بلکه باعث تضعیف تولید کننده داخلی هم می‌شود در نتیجه دولت می‌تواند همانقدر که برای واردات هزینه می‌کند به تولید کننده داخلی هم ارز تخصیص بدهد. 

 

فرهاد طهماسبی، نماینده و عضو فراکسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت از تولید کننده داخلی و همچنین اجرای طرح «کلید به کلید» کامیون‌ها به خبرنگار ما می‌گوید: در سال حمایت از تولید ملی لازم است بیش از پیش به تولیداتی که می‌توانند مشکلات ما را بر طرف کنند اهمیت بدهیم و از آنها حمایت کنیم به‌ویژه در چنین زمانی که تحریم‌های یک‌جانبه از سوی آمریکا واردات به داخل کشور را محدود کرده است در چنین شرایطی باید نگاه‌مان به تولیدات داخل باشد و تولید کنندگان داخلی در درجه اول برای ایجاد اشتغال حمایت کنیم. یکی از واحدهای تولیدی که می‌تواند به کمک اقتصاد، اشتغال و محیط زیست بیاید موضوع تولید کامیون‌ها و دیگر خودروهای سنگین است.

 

این نماینده مجلس با اشاره به «طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین» ادامه می‌دهد: یکی از دلایل تاکید بر حمایت تولیدکنند خودروهای سنگین در ایران جلوگیری از واردات کالاهای خارجی است که متاسفانه باید بگوییم در این مورد بازار رقابتی به وجود آمده است که دولت باید با حمایت‌‎هایی که می‌کند در خصوص بازار تولیدات داخلی بازار را برای خریدار رقابتی بکند که باتوجه به زیرساخت‌های موجود می‌توان به این مهم دست یافت البته اگر این تولید کنندگان از سوی ارگان‌های قدرتمند حمایت بشوند.

 

او در مورد نوع اجرای طرح نوسازی این ناوگان اضافه می‌کند: متاسفانه در اجرای طرح «کلید به کلید» کامیون‌‍‌ها که قرار بود کامیون‌های فرسوده را با کامیون‌های جدید تعویض کنند بیشتر فشار بر دوش رانندگانی آمد که خودشان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا مشاهده کردیم که برخی با واردات کامیون‌های دسته دوم خارجی و هزینه ارزی بالا تنها هزینه‌های کامیون‎دارها را بیشتر کردند. به همین دلیل باید حمایت از تولید کننده داخلی را پررنگ تر کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی