تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

الجزایر: فرانسه از استخوان نیرو‌های مقاومت صابون تهیه می‌کرد

«عبدالمجید شیخی» مشاور رئیس جمهور الجزایر در امور"دوران استعمار " از جنایات کشور فرانسه در دوران استعمار کشور خود پرده برداشت و گفت که فرانسه در دوران استعمار استخوان نیرو‌های مقاومت الجزایر را به سرزمین خود انتقال می‌داد تا از آن در تولید صابون و تصفیه شکر استفاده کند.

کد خبر: ۷۴۶۱۱
۱۱:۰۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

الجزایر: فرانسه از استخوان نیرو‌های مقاومت صابون تهیه می‌کرد

 

دیدارنیوز ـ شیخی دیروز (جمعه) در گفتگو با خبرگزاری رسمی الجزایر فاش کرد: فرانسه در دوران استعمار استخوان‌های نیرو‌های مقاومت الجزایر را به سرزمین خود انتقال داد تا " از آن‌ها در تولید صابون و تصفیه شکر استفاده کنند. "

وی افزود: " الجزایر برای استعمارگر فرانسوی همانند میدان آزمایش واقعی و اقدامات وحشیانه بود که آن‌ها را در سایر مستعمره‌های خود به ویژه کشور‌های آفریقایی به اجرا درآورد. "

شیخی گفت: استعمار فرانسه در کشور‌های آفریقایی تجارت برده داری به راه انداخت و شخصیت‌های برجسته‌ای از جامعه فرانسه در این امر مشارکت داشتند. همه این موارد به طور مستند در آرشیو ثبت و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرانسه همواره خود را به عنوان یک کشور متمدن مبتنی بر دمکراسی و احترام گذاشتن به حقوق بشر معرفی کرده، اما در واقع موارد یاد شده پرده از چهره زشت واقعی این کشور برمی دارد و همین امر باعث شده تا پاریس همواره از دسترسی حتی پژوهشگران به اسناد و مدارک آرشیو شده جلوگیری به عمل آورد.

شیخی تاکید کرد: الجزایر میان دوره‌های تاریخی خود تفاوتی قائل نیست، زیرا آنچه که برای این کشور حائز اهمیت است شناخت کامل شهروندان از تاریخ کشور است.

شیخی که مدیرکل موسسه آرشیو است، ابراز داشت: ما از پاریس خواستیم تا آرشیو به یغما رفته آن دوران را به الجزیره باز پس دهد، اما فرانسه با هدر دادن وقت از تحقق بخشیدن به این درخواست ما تا کنون سرباز زده است.

الجزایر در ماه ژوئیه گذشته باقیمانده پیکر ۲۴ تن از نیرو‌های مقاومت الجزایری را که به مدت ۱۷۰ سال در موزه انسان در پاریس نگه داشته شده بودند، باز پس گرفت.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در همان زمان تاکید کرد که کشورش عزم خود را برای کامل کردن این فرآیند جزم کرده است تا " پیکر تمامی شهدا به خاک وطن بازگردد که به آن عشق می‌ورزیدند و برایش جانفشانی کردند. "
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی