تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قاضی آمریکایی: دولت نمی‌تواند از ترامپ در برابر شکایت یک زن از وی محافظت کند

یک قاضی فدرال درخواست دولت آمریکا را برای کنار گذاشتن دونالد ترامپ به عنوان خوانده در پرونده افترازنی مطرح شده از سوی نویسنده که گفته بود، رئیس جمهور آمریکا به غلط تجاوز به وی در یک فروشگاه در منهتن در حدود ۲۵ سال قبل را انکار کرده، رد کرد.

کد خبر: ۷۴۴۴۷
۱۴:۱۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری رویترز، لوئیس کاپلان، قاضی ناحیه‌ای نظام قضایی آمریکا در منهتن به دولت آمریکا اجازه نداد جای دونالد ترامپ را به عنوان خوانده در پرونده شکایت ای. جین کارول استون نویس سابق مجله Elle بگیرد.

ماه نوامبر گذشته کارول از ترامپ در دادگاه ایالت نیویورک بعد از آنکه این رئیس جمهور آمریکا تجاوز به این زن در Bergdorf Goodman در اواسط دهه ۱۹۹۰ و آشنایی اش با او را رد کرد، شکایت کرد. ترامپ گفت این زن ماجرا را سر هم کرده تا کتاب جدیدش را بفروشد.

وزارت دادگستری آمریکا به نمایندگی از ویلیام بار دادستان کل این کشور پرونده را به دادگاه فدرال منتقل کرده و در آنجا گفت، ترامپ در زمان تکذیب ادعا‌های کارول در ظرفیت رسمی خود اقدام کرده و بنا براین نمی‌تواند شخصا در این پرونده از بابت افترازنی مورد شکایت قرار بگیرد.

اما کاپلان گفت، قانون محافظت کننده از کارمندان فدرال در برابر شکایت به خاطر کار‌هایی که در زمان اشتغالشان انجام داده اند روسای جمهور را پوشش نمی‌دهد. او همچنین گفت، ترامپ بیانیه هایش درباره کارول را در چارچوب اشتغالش به عنوان رئیس جمهور مطرح نکرده است.

کاپلان در یک حکم ۶۱ صفحه‌ای نوشت: هیچ کسی، به طرز قابل بحثی، زمانی که دونالد ترامپ درباره اتهامات شاکی در خصوص تجاوز به وی چند دهه قبل از تصدی وی به ریاست جمهوری، اظهار نظر کرد، او را کنترل نکرده و به او دستور نداده است و این هیچ ارتباطی با فعالیت رسمی دولت ندارد.

وزارت دادگستری آمریکا از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرد.

شکایت کارول یکی از چندین شکایت مطرح شده علیه ترامپ در ضمن تلاش‌های او برای کسب پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی