تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

۲۵ نفر از متهمان معاملات فردایی ارز و سکه در تهران دستگیر شدند

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ۲۵ نفر از متهمانی که دست به التهاب بازار ارز، طلا و سکه زده و در معاملات فردایی فعال بودند، دستگیر شدند.

کد خبر: ۷۴۴۱۹
۱۲:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ سرهنگ ولیپور گودرزی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه معاملات فردایی کاری غیرقانونی و غیر شرعی است چراکه در آن کالایی جابه‌جا نمی‌شود، اظهار داشت: این افراد سودجو با سرمایه اندک وارد بازار شده بودند و در فضای مجازی به فروش فرضی اقدام می‌کردند.

وی به گردش مالی معاملات فردایی نیز اشاره و بیان کرد: گردش حساب تعدادی از این متهمان حدود هزار میلیارد تومان بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: پلیس امنیت موضوع را از هفته گذشته و پس از جلسه‌ای مشترک بین پلیس و بانک مرکزی و دادسرا پیگیری کرد که در مرحله اول پنج نفر از اعضای این معاملات دستگیر شدند و روز گذشته هم ۲۰ نفر که در فضای مجازی معاملات فردایی را انجام می‌دادند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تاکید کرد: طرح مبارزه با معاملات فردایی ادامه دارد و متهمان آن مورد تعقیب فضایی قرار می‌گیرند.

به گفته سرهنگ «گودرزی» ۱۲۰ نفر از دلالان ارزی از ابتدای امسال تاکنون شناسایی و دستگیر شده‌اند و ارز‌های کشف شده از آنان در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به دستگیری متهمان پرونده اقتصادی زمین در تهران نیز اظهار داشت: ۲ متهم که بیش از هزار نفر شاکی داشتند و از سال ۱۳۹۳ وجه دریافت کرده بودند، شناسایی شدند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اضافه کرد: این متهمان که فراری بودند با اقدام پلیسی دستگیر و تحویل دادسرا شدند.

وی از کشف کالای قاچاق خبر داد و افزود: انباری با ۲۰۰ تن تنباکوی قاچاق دپو شده شناسایی و توقیف شد که ارزش اموال مشکوفه ۱۴۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: همچنین کارگاه دارو‌هایی از درد مفاصل که به صورت غیربهداشتی تولید و با برند‌های خارجی بسته‌بندی می‌شد، شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ «گودرزی» همچنین از رصد احتکار کالا‌های اساسی به صورت روزانه خبر داد و افزود: با استفاده از اطلاعات و گزارش‌های مردمی و با همکاری تعزیرات، انبار‌ها شناسایی می‌شود و در همین رابطه انبار ۲۲ تنی روغن جامد شناسایی و کالا‌های آن به بازار تزریق شد.

به گزارش ایرنا فروشندگان دلار، ارز، طلا یا سکه فردایی، در حقیقت آن را در اختیار ندارند و معامله‌های آنان تنها به صورت صوری و برای تهییج بازار و بالا بردن قیمت انجام می‌شود؛ جالب اینکه این فروشندگان فردایی گاهی به وعده خود برای تحویل دلار، ارز، طلا یا سکه عمل نمی‌کنند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی