تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
پوشش ویژه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در دیدار + گزارش تصویری ۱ دقیقه‌ای

ترامپ بیخیال کرونا؛ جمع شدن دموکرات‌ها برای دفاع از بایدن

کد خبر: ۷۴۳۱۵
۱۹:۴۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹
ترامپ بیخیال کرونا؛ جمع شدن دموکرات‌های برای دفاع از بایدن
۸ روز دیگر سرنوشت ساکن کاخ سفید مشخص می‌شود. این انتخابات شرایط عجیب و غریبی برای خود دارد، از ویروس کرونا تا صف‌های طویل رأی دهندگان. چشمان بسیاری منتظر پایان این دوئل پر از سروصدا است. در آخرین اظهارات رئیس کارکنان کاخ سفید به نظر می‌رسد که کاخ سفید و ترامپ تا حدود زیادی مدیریت بحران کرونا را رها کرده‌ اند در عین حال چهره‌های دموکرات مانند اوباما و سندرز فعالیت‌های خود به نفع بایدن را شدت بخشیده‌اند.
***
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: ۸ روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است. در این روز‌های پایانی، آمریکا با استقبال عجیب و غریب و صف‌های طویل رأی دهندگان در انتخابات زودهنگام روبرو شده است. هفته پیش دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات امریکا سروصدای زیادی ایجاد کرده بود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بنابر گزارش فاکس نیوز، رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که واشنگتن به ادعا‌های مراکز اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این که روسیه و ایران برخی اطلاعات مربوط به ثبت نام رای دهندگان آمریکایی را در دست دارند و می‌خواهند بر انتخابات تأثیر بگذارند، گفته است: «یکی از مشکلاتی که ما با ایران و روسیه داریم این است که اکنون آن قدر تحریم علیه این کشور‌ها اعمال کرده ایم که فرصت و امکان بسیار کمی برای انجام هر کار دیگر و اعمال تحریم جدید را داریم. اما ما در حال بررسی همه اقدامات مهار کننده احتمالی هستیم که می‌توانیم علیه این کشور‌ها اعمال کنیم، همچنین سایر کشورها، از جمله چین و برخی از کشور‌هایی که هنوز نامی از آن‌ها برده نشده است سعی دارند تا در موضوع رای دادن مردم آمریکا در انتخابات تأثیر بگذارند. این غیر قابل قبول است.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در همین خصوص به تازگی گفته است: «با وجود اینکه ایران یک بازیگر بد است، اما در اتهامات مطرح شده از سوی مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش مسکو و تهران برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، روسیه شرور واقعی است.» با این حال ایران و روسیه این دخالت را تکذیب کرده اند.



ترامپ و پنس کرونا را به سخره گرفتند

 
مارک میدوز، رئیس دفتر ترامپ گفته است که ما نمی‌توانیم کرونا را کنترل کنیم. مارک میدوز که مسئولیت کل کارکنان کاخ سفید را بر عهده دارد، گفته است که آمریکا قادر به کنترل همه‌گیری نیست. اما او تاکید کرده است که در عوض این همه‌گیری را باید از طریق واکسن و یا درمان کنترل کرد. این سخنان می‌تواند برای رئیس جمهوری مستقر در کاخ سفید در بحبوحه انتخابات کابوس بزرگی باشد.

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که ترامپ قصد دارد بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات رئیس پلیس فدرال، رئیس سازمان سیا و وزیر دفاع این کشور را برکنار کند و افراد جدیدی را جایگزین آن‌ها کند. البته سخنگوی کاخ سفید این خبر را تکذیب کرده و جود دیر به آکسیوس گفته است: «مناسب نخواهد بود که درباره تغییرات بعد از انتخابات یا مربوط به دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ گمانه‌زنی کنیم.»

در یک خط جدید تبلیغاتی ترامپ بر موضوع بیکار شدن کارگران صنعت نفت در صورت پیروزی بایدن متمرکز شده است. او گفته است: «تگزاس، پنسیلوانیا، اوهایو و دیگران، لطفاً دقت کنید؛ جو (بایدن) و حزب او بلافاصله (پس از پیروزی در انتخابات) استخراج نفت را متوقف خواهند کرد. میلیون‌ها شغل با افزایش قیمت انرژی از بین می‌رود.»

ویدئویی از پشت صحنه برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس در فضای مجازی منتشر شده است که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این مصاحبه را در اعتراض به طرح سؤال از سوی مجری برنامه، ناتمام می‌گذارد.

به گزارش هیل، دفتر مایک پنس اعلام کرده، ابتلای مارک شورت یکی از کارمندان ارشد دفتر معاون رئیس جمهوری به کرونا اثبات شده است، اما مایک پنس و همسرش آزمایش کرونا دادند و نتیجه آزمایش آن‌ها، منفی بوده است. از طرف دیگر پنج نفر در دولت دونالد ترامپ به کرونا مبتلا شده‌اند.کاخ سفید هم اعلام کرده که با این شرایط هم مایک پنس قرار‌های انتخاباتی خود را لغو نخواهد کرد و سفرش به کارولینای شمالی را نیز طبق برنامه انجام خواهد داد.
 
 

همسایه‌ها یاری کنید، بایدن رأی بیاورد

 

طبق اخبار انتخابات آمریکا باراک اوباما، برنی سندرز حمایت خود را از بایدن شدت بخشیده‌اند، و در ایالات‌های سرنوشت ساز برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنند.

کمپین بایدن دو ویدئوی جدید منتشر کرده که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. در کلیپ تبلیغاتی اول، جو بایدن با کسانی سخن گفت که در اثر ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از دست داده اند و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ویدئو دوم هم با حضور باراک اوباما برای حمایت از بایدن ضبط شده است.

جو بایدن با اشاره به اظهارات مارک میدوز گفته است: «دولت دونالد ترامپ پرچم سفید را در برابر ویروس کرونا بالا برده است.» بایدن و کمپین او بر روی کرونا مانور بسیاری می‌کنند تا بتوانند با همین موضوع ترامپ را به زمین بزنند. بر همین اساس این موضوع را به نقطه ضعف رئیس جمهوری مستقر تبدیل کرده اند.


حواشی انتخابات ۲۰۲۰


طبق گزارش سی.ان.ان، فیسبوک اقداماتی را برای ناآرامی‌های احتمالی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تدارک دیده است. این ابزار‌ها شامل کند کردن انتشار برخی از پست‌ها و تعدیل خبر‌های کاربران است. با استفاده از این ابزار‌ها می‌توان آنچه را که ده‌ها میلیون آمریکایی هنگام ورود به پلتفرم می‌بینند، تغییر دهند و از این رو قرار گرفتن کاربران در معرض احساسات، تحریک به خشونت و اطلاعات غلط کاهش می‌یابد.
 
 

آخرین نتایج نظرسنجی‌ها و رای‌گیری زودهنگام



نتیجه نظرسنجی‌های جدید از رقابت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات از فاصله اندک این دو نامزد با یکدیگر برای کسب آرای الکترال در اکثر ایالت‌های سرنوشت ساز حکایت دارد.

هشت روز پیش از روز انتخابات در سوم نوامبر، نزدیک به ۶۰ میلیون نفر از شهروندان امریکایی آرای خود را به صورت پستی یا حضوری، در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به صندوق‌های رأی ریختند. این رقم باورنکردنی در تاریخ انتخابات امریکا است. برخی کارشناسان پیش بینی کرده اند که در این دوره از انتخابات رکورد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری شکسته می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی