تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

واکسن آنفلوآنزا هنوز در هیچ یک از داروخانه‌های البرز توزیع نشده است

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای تزریق واکسن آنفلوآنزا فرصت وجود دارد.

کد خبر: ۷۴۲۹۵
۱۳:۵۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

واکسن آنفلوآنزا هنوز در هیچ یک از داروخانه‌های البرز توزیع نشده است

 

دیدارنیوز ـ مهرداد بابایی روز دوشنبه پنجم آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت استان در مقایسه با روز‌های گذشته تفاوت چندانی نکرده، گفت: در حال حاضر ۸۱۰ بیمار دربیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان البرز بستری هستند این در حالی است که در پیک قبل بالاترین آمار بستری‌ها ۶۲۵ نفر بوده است.
 
وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در شرایط سختی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند، افزود: بیش از هشت ماه است که کادر درمان در شرایط سخت درمان بیماران کرونایی قرار دارد و در صورت تشدید وضعیت، امکان مدیریت و مقابله با بیماری سخت‌تر می‌شود.
 
بابایی توضیح داد: علیرغم تلاش‌های انجام شده برای افزایش نیروی درمانی استان نتوانسته‌ایم تعداد این افراد را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.
 
این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه تعدادی از کادر بهداشت و درمان هم به کرونا مبتلا می‌شوند فشار کاری مضاعفی بر روی این مجموعه تحمیل شده است.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه با اشاره به وضعیت توزیع واکسن در داروخانه‌ها برای افراد عادی گفت: با توجه به محدودیت‌های واردات و توزیع واکسن آنفلوآنزا در سطح کشور، در مرحله اول کادر درمان و بیماران صعب العلاج در اولویت بودند و در مرحله دوم برای زنان باردار و سایر بیماران دیابتی، قلبی و... سپس در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا هنوز در سطح داروخانه‌ها توزیع نشده است، یادآور شد: برای تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ وقت دیر نیست و در هر زمان تزریق شود، پس از دو هفته مصونیت در برابر بیماری ایجاد می‌شود.
 
بابایی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در برابر بیماری کرونا ندارد، افزود: استفاده از ماسک و رعایت بهداشت برای پیشگیری از کرونا، در پیشگیری از آنفلوآنزا نیز موثر است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی