تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

درخواست لغو قرارداد‌های امضا شده بین لیبی و فرانسه در واکنش به اطهارات اسلام ستیرانه ماکرون

شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی از این دولت خواست در پاسخ به انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام در فرانسه و تاکید رئیس جمهوری این کشور بر تداوم انتشار این کاریکاتورها، قرارداد "توتال - ماراتون" را لغو و داد و ستد با تمامی شرکت‌های فرانسوی را متوقف کند.

کد خبر: ۷۴۲۷۳
۱۲:۲۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شورا در بیانیه‌ای از دولت خواست مسوولیت‌های دینی، قانونی و اخلاقی خود را برعهده بگیرد و در پاسخ به هتاکی به پیامبر اسلام تعامل اقتصادی خود را با تمامی شرکت‌های فرانسوی متوقف کند.

این شورا مخصوصا خواستار لغو توافقنامه تعلیق شده در مورد خرید سهام شرکت "ماراتون اویل لیبی" در شرکت نفتی "واها" وابسته به موسسه ملی نفت این کشور توسط شرکت انرژی توتال فرانسه شد.

پیش از این بلومبرگ انگلیس اعلام کرد، شرکت توتال بخشی از سهام ماراتن اویل لیبی را در شرکت «واها» به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

بر همین اساس ۱۶.۳ درصد از سهام این شرکت به توتال واگذار شده است که معادل تقریبا ۵۰ هزار بشکه نفت در روز می‌شود و از این پس شرکت فرانسوی توتال صاحب ۵۰ هزار بشکه نفت آن است؛ ضمن اینکه واگذاری این سهام معادل تخصیص ۵۰۰ میلیون بشکه از ذخایر و منابع این شرکت به توتال است.

شورای عالی دولت وفاق از دستگاه قضایی خواست، هرچه سریعتر در مورد ارائه شکایت این شورا به دولت علیه قرارداد مشکوک مذکور تصمیم گیری کند.

همزمان با این اقدامات و واکنش‌ها به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در فرانسه، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، فراخوان‌ها برای اعمال تحریم کالا‌های فرانسوی بخصوص مواد غذایی و کشاورزی بی فایده است و باید فورا متوقف شود. تمامی طرف‌هایی که به فرانسه حمله می‌کنند، طرف‌هایی که پشت آن‌ها اقلیت رادیکال قرار دارند هم باید از این کار دست بکشند.
 
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی