تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اظهارات جنجالی ترامپ در مورد سد النهضه، اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرد

به دنبال اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره اقدام احتمالی مصر برای انفجار سد النهضه، دولت اتیوپی سفیر ایالات متحده در آدیس بابا را احضار کرد.

کد خبر: ۷۴۱۸۴
۱۵:۱۴ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از اسکای نیوز، وزارت خارجه اتیوپی امروز به اظهارات ترامپ درباره امکان انفجار سد النهضه از سوی مصر واکنش نشان داد و سفیر ایالات متحده در آدیس بابا را احضار کرد.
 
وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر آمریکا در آدیس بابا در پی اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور مبنی بر احتمال انفجار سد النهضه از سوی مصر به وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض به وی ابلاغ شد. 
 
آبی احمد علی نخست وزیر اتیوپی نیز به اتهام‌زنی آمریکا علیه آدیس بابا مبنی بر نقض توافق النهضه میان مصر و اتیوپی واکنش نشان داد و گفت: سد النهضه، سد اتیوپی است و هیچ قدرتی نخواهد توانست مانع دستیابی ما به اهدافمان شود.
وی در بیانیه‌ای عنوان کرد که هیچ کس نمی‌تواند به سرزمین اتیوپی آسیب وارد کند و اتیوپیایی‌ها پیروز خواهند شد.
 
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی اعلام کرده که وضعیت سد النهضه خطرناک است و احتمالا قاهره سد را منفجر کند.
 
 ترامپ گفت که واشنگتن برای رسیدن به توافق النضه میان مصر و اتیوپی میانجیگری کرد، اما اتیوپی توافق را نقض کرد و ایالات متحده هم اقدام به قطع حمایت مالی از آن کرده است.
 
سد النهضه که در ۱۵ کیلومتری مرز اتیوپی با سودان ساخته شده و تا اکتبر ۲۰۱۹ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در صورت اتمام، بزرگ‌ترین نیروگاه برق آبی آفریقا و هفتمین سد بزرگ جهان خواهد بود.
 
تاکنون چندین دور از مذاکرات میان مصر و سودان و اتیوپی بر سر آبگیری سد النهضه بدون دستیابی به هیچگونه نتیجه‌ای پایان یافته است.
 
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی