تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تمهیدات ژاپن برای مقابله با عکاسی از اندام زنان ورزشکار در المپیک

کمیته المپیک ژاپن (JOC) قرار است تمهیداتی را با هدف محافظت از ورزشکاران زن در برابر عکس و ویدئویی‌هایی که از اندام آن‌ها در حین رقابت‌های ورزشی در المپیک پیش‌رو گرفته می‌شود فراهم کند. 

کد خبر: ۷۴۱۱۵
۱۱:۱۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹

 
دیدارنیوز ـ به نقل از راشاتودی، کمیته المپیک ژاپن (JOC) قرار است تمهیداتی را با هدف محافظت از ورزشکاران زن در برابر عکس و ویدئویی‌هایی از اندام آن‌ها در حین رقابت‌های ورزشی از المپیک پیش رو بیاندیشد. 
 
انتظار می‌رود کمیته المپیک ژاپن بیانیه مشترکی را با اتحادیه ورزشی این کشور جهت رسیدگی به موضوع و برداشتن گام‌های مشخص جهت جلوگیری از گرفتن و اشتراک تصاویر از اندام بانوان در حین رقابت‌های ورزشی صادر کند.
 
این اقدام پس از شکایت چندین ورزشکار زن به انجمن فدراسیون دو و میدانی ژاپن صورت گرفته است که آن‌ها عکسایی از خودشان در رقابت‌های ورزشی در رسانه‌ها دیدند که بر روی اندام‌های جنسی تمرکز شده است.
 
آن‌ها گفتند که این عکس‌ها به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند.
 
این عکس‌ها به طور پنهانی در هنگام پرش و دویدن گرفته شده است، هنگامی که رقبا پا‌های خود را بلند می‌کنند یا قبل از مسابقات روی بلوک‌های اصلی خم می‌شوند.
 
JOC اعلام کرد که قصد دارد اقدامات مقابله با آزار و اذیت جنسی را هنگام آماده سازی برای برگزاری مسابقات المپیک سال آینده و در نتیجه محافظت از شرکت کنندگان عملی کند. 
 
وکیل یوجی کودو، عضو کمیته حقوقی JAAF، گفت که این کشور به قانون جدیدی احتیاج دارد که فیلمبرداری و عکاسی بدون توافق از ورزشکاران منع شود.
 
ساکورا کامیتانی، وکیل دیگری افزود: این امکان وجود دارد که ورزشکارانی که برای بازی‌های المپیک توکیو به ژاپن می‌آیند قربانی شوند، بنابراین باید فوراً با آن برخورد شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی