تازه‌های نشر
کد خبر: ۷۴۰۶۵
۱۲:۲۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

۵۰ راهکار برای اینکه کسب و کارمان را از تهدید «کرونا» نجات دهیم

 

دیدارنیوز - سرویس اقتصادی: پاندمی کرونا، موجب شده بسیاری از کسب‌و‌کارها یا تعدیل نیرو کنند یا به‌ دلیل مشکلات اقتصادی، متاسفانه به‌کل تعطیل شوند؛ راهکار مقابله با این شرایط و ادامه کسب‌و‌کار چیست؟

 

کرونا شاید بهمن ماه سال گذشته مهمان ناخوانده‌ای بود که بی‌خبر آمد و بسیاری از کسب‌و‌کارها را به تعطیلی کشاند، امروز اما انگار جزوی از خانواده ما شده؛ باید به حضورش عادت کنیم و به دنبال راه‌هایی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی خودمان باشیم. داگلاس کروگر و جمعی از نویسندگان حوزه کسب‌و‌کار قصد دارند در این شرایط به ما کمک کنند.

 

کتاب «کسب‌و‌کارتان را در برابر ویروس مقاوم کنید» از این نویسنده مشهور حوزه کسب‌و‌کار و جمعی از همکارانش، به معرفی «50راهکار موثر برای سرپا نگه داشتن کسب‌وکاردر دوران بحران کرونا» نوشته شده و اخیرا با ترجمه هلیا رنجبر به چاپ رسیده است.

 

رنجبر درباره انگیزه خود از ترجمه کتاب می‌گوید: «همه ما تحت تاثیر کرونا هستیم و این ویروس، اغلب کسب‌و‌کارها را تغییر داده است. در این میان، کسب‌و‌کارهایی که انعطاف پذیری کمتری داشتند، متاسفانه به تعطیلی کشیده شدند و آنهایی که انعطاف بیشتری داشتند توانستند با تغییراتی، فعالیت خود را ادامه دهند. این کتاب که به قلم داگلاس کروگر و جمعی از خبرگان حوزه کسب‌و‌کارو کارآفرینان بین‌المللی از کشورهای آمریکا، کروواسی، انگلیس و استرالیا نوشته شده، تجارب موفق را در قالب 50 راهکار برای ادامه کسب‌و‌کار در شرایط شیوع ویروس کرونا ارائه کرده است.»

 

این کارشناس مدیریت دولتی از دانشگاه تهران می‌افزاید: «این کتاب با بهره‌گیری از تجاربموفق کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، به بحث مدیریت مسائل مالی و نقدینگی پرداخته و راه‌های کسب درآمد و فروش بیشتر را با هدفتوسعه محصول و نفوذ بیشتر در بازارتوضیح داده است.تبلیغات و حضور موثر در فضای مجازی، فروش محصول در بازارهای بین المللی، تغییر ویژگی‌های محصول، بازتعریف حوزه فعالیت کسب‌و‌کار و بازنگری در راه‌های کسب درآمد از جمله مواردی است که در این کتاب به آنها اشاره شده است.»

 

رنجبر ادامه می‌دهد: «صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط که بیشترین صدمه را از شیوع ویروس کرونا دیده اند، شرکت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی، هتل‌ها و اماکن اقامتی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها،کافی‌شاپ‌ها،کترینگ‌ها، قنادی‌ها و نیزاصنافی مانند آرایشگاه‌ها، مراکز خدمات زیبایی و پوست و مو، آژانس‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها، مراکز بازی و تفریحی، آموزشگاه‌های علمی و هنری وسایر فعالان اقتصادی مخاطبان بالقوه این کتاب هستند و می‌توانند از نکاتی که کروگر و همکارانشان گفته اند، استفاده کنند.»

 

به گفته رنجبر، این کتاب فقط به ارائه راهکار نپرداخته و ایده‌هایی نیز برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها و تحول کسب‌و‌کار ارائه می‌کند. مثلا اینکه چگونه می‌توان با بهره‌گیری از مهارت نیروی انسانی ماهر،روش‌های جدیدی برای کسب درآمد تعریف کرد. به قول نویسنده، ممکن است بر حسب شانس و اقبال روی یک معدن طلا نشسته باشیم اما تاکنون فقط ماهی قزل آلا صید کرده‌ایم!

 

داگلاس کروگر، مشاور بین المللی کسب‌و‌کار است و علاوه بر فعالیت در شرکت‌های بزرگی مانند مرسدس بنز، اچ پی و لیبرتی، تاکنون بیش از ده کتاب و 400مقاله و ویدئوی آموزشی در حوزه کسب‌و‌کار ارائه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: