تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مصاحبه اختصاصی دیدار با ملک عبدل عضو حزب جمهوری‌خواه

یک عضو حزب جمهوری‌خواه: شانس ترامپ برای انتخاب مجدد همچنان بالاست

کد خبر: ۷۳۹۰۷
۲۱:۴۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
یک عضو حزب جمهوری‌خواه: شانس ترامپ برای انتخاب مجدد همچنان بالاست
دیدارنیوز ـ حمیدرضا بابایی: دیدار با ملک عبدل، عضو حزب جمهوری‌خواه و کارشناس مسائل سیاسی در خصوص سیاست‌های داخلی دو نامزد انتخابات آمریکا و شانس پیروزی هر کدام از کاندیداها در مناظره‌ها به گفت‌وگو پرداخته است. متن کامل این گفت‌وگو و فیلم آن را در این گزارش می‌خوانید و می‌بینید.
***
 
زمان کمی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است. هر چه به پایان این ماراتن نزدیک‌تر می‌شویم، اینکه چه کسی پیروز میدان شود از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. کرونا شرایط انتخابات آمریکا را بسیار تحت تأثیر قرار داده است و پیش‌بینی اینکه چه کسی پیروز انتخابات خواهد بود، سخت‌تر از هر زمانی شده است. بر همین اساس دیدار برای بررسی شرایط دو کاندیدا گفت‌وگوی کوتاهی با ملک عبدل، عضو حزب جمهوری‌خواه و کارشناس مسائل سیاسی داشته است.

در ادامه این گفت‌وگو را بخوانید و ببینید.



فیلم کامل گفت‌وگوی دیدار با ملک عبدل را ببینید

 

 

 
 


به نظر شما دولت ترامپ با اعتراضات خیابانی مردم آمریکا چگونه برخورد کرده است؟
فکر می‌کنم مواردی است که ترامپ می‌توانست در قبال آن‌ها بهتر عمل کند، مثلاً حرفایی که رئیس جمهوری گفته است. زمان بسیار سختی است و ترامپ خود را همسو نشان نداده است. اما فکر می‌کنم به‌طور کلی و با توجه به آنچه که دولت مرکزی انجام داده، اقدامات دولت صحیح بوده است. فکر می‌کنم مشکل اینکه فشار زیادی وجود دارد سیاستمدارانی هستند که به این تظاهرات دامن می‌زنند و متوجه چیزی که ترامپ روی او تمرکز کرده نیستند: آشوب، آتش زدن، تشویش و حتی شلیک به افسران پلیس در برابر تظاهرات مسالمت آمیز؛ بنابراین فکر می‌کنم دولت می‌تواند با مرزبندی بین تظاهرات مسالمت آمیز و آن‌هایی که در خیابان‌ها اموال و کسب و کار‌ها را مورد هجمه قرار می‌دهند، بهتر عمل کند.


شانس پیروزی بایدن و ترامپ در انتخابات را چه میزان می‌دانید؟
فکر می‌کنم دونالد ترامپ؛ اگر به سابقه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نگاه کنیم، کم پیش آمده است که رئیس جمهوری بعد از چهار سال مجدداً انتخاب نشود. البته این‌بار انتخابات در ۲۰۲۰ کمی متفاوت است؛ اما همچنان فکر می‌کنم تنها به خاطر سابقه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ترامپ از شانس خوبی برای انتخاب مجدد برخوردار است.


مسائل اقتصادی که ترامپ دنبال می‌کرد با شیوع کرونا تحت تأثیر قرار گرفته و همچنین بر انتخابات نیز تأثیر داشته است.
به‌طور قطع انتخابات را تحت تاثیر قرار داده است. اگه به شرایط کشور تا پیش از کووید ـ ۱۹ نگاه کنیم، آمار و ارقام اقتصادی بسیار رضایت بخش و شرایط حاکم در همه جا حتی برای جامعه سیاه پوستان، بومی‌های آمریکای لاتین و جامعه آسیایی حقیقتاً مطلوب بود. در حالی که همه چیز رو به پیشرفت بود، کووید ـ ۱۹ ضربه سختی به اقتصاد ایالات متحده وارد کرد. می‌دانم بسیاری از مخالفین ترامپ از جمله بسیاری از رسانه‌ها از این موضوع به عنوان ابزاری علیه دونالد ترامپ استفاده می‌کنند؛ بنابراین بدون شک عامل مهمی در انتخابات خواهد بود. خوشبختانه شاهد هستیم آمار و ارقامی که سرانجام به ترامپ کمک خواهند کرد رو به مثبت هستند، اما فکر می‌کنم کووید ـ ۱۹ در جریان انتخابات همچنان یک معضل خواهد بود.


فکر می‌کنید ترامپ در مناظره‌ها بر بایدن برتری خواهد داشت؟
در حقیقت اینطور فکر نمی‌کنم و فکر نمی‌کنم مطابق تصورات مردم پیش برود. ترامپ در مناظره‌ها خوب بوده است، اما بایدن بین ۴۵ تا ۴۷ سال سابقه فعالیت سیاسی دارد؛ بنابراین سابقه اینگونه مناظره‌ها را بار‌ها داشته است و برای بار سوم است که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است؛ بنابراین به همان اندازه که مایلم بگویم ترامپ پیروز مناظره‌ها است به همان اندازه هم نامطمئن هستم. فکر می‌کنم ترامپ عملکرد خوبی خواهد داشت، اما در عین حال فکر نمی‌کنم جو بایدن به اندازه‌ای که تعدادی از جمهوری خواهان فکر می‌کنند بد باشد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی