تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار + گزارش تصویری یک دقیقه‌ای

جنگ بایدن و ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز

کد خبر: ۷۳۴۴۶
۱۸:۵۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
جنگ بایدن و ترامپ در ایالت‌های سرنوشت ساز
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: دونالد ترامپ احتمالا به دلیل ابتلا به کرونا در نظرسنجی‌ها از بایدن عقب مانده است. بر همین اساس حتی با اینکه بسیاری برگشت او را به کارزار انتخاباتی نقد کردند، میتینگ‌های انتخاباتی را از سر گرفته اند. از سوی دیگر شیوع شدید کرونا در آمریکا شریط را برای ترامپ سخت کرده است.
 
 
 
 
 
 


به گزارش سی بی اس، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، بحران کرونا دست‌کم ۱۶ تریلیون دلار هزینه بر اقتصاد آمریکا تحمیل خواهد کرد. بر اساس نتایج این تحقیقات، همه گیری ویروس کرونا نه تنها تلفات انسانی شدیدی در آمریکا بر جا خواهد گذاشت، بلکه تأثیرات اقتصادی آن تا یک دهه آینده نیز قابل مشاهده خواهد بود. همین موضوع در آرای دونالد ترامپ تأثیرات بسیاری خواهد گذاشت و او در حال حاضر اوضاع خوبی در نظرسنجی‌ها ندارد.



ترامپ به دنبال مذاکره با ایران

کمتر از دو هفته پیش دونالد ترامپ به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود. با این حال روز گذشته نخستین میتینگ انتخاباتی خود را در ایالت فلوریدا و بدون ماسک برگزار کرد. او به سمت هواداران خود در این میتینگ ماسک پرتاب کرد. بیش از این میتینگ پزشک کاخ سفید گفته بود که به مدت چند روز، تست‌های کرونای ترامپ منفی بوده است. در این میتینگ ترامپ خطاب به هواداران خود گفت: «من مایلم یکایک شما را در این تجمع ببوسم.»

ترامپ بنا دارد طی ۴ روز آینده به ۴ ایالت حساس در انتخابات امسال سفر کند؛ از سوی دیگر جو بایدن به اوهایو، یکی دیگر از ایالت‌های حساس و سرنوشت‌ساز سفر کرده است. به نظر می‌رسد دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سعی دارند در روز‌های پایانی بر روی آرای ایالت‌های سرنوشت ساز تمرکز کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ در گفتگو با برنامه رادیویی راش لیمبا بار دیگر مدعی شده است: «احتمالا اولین تماس تلفنی‌ای که پس از پیروزی در انتخابات دریافت می‌کنم از ایران باشد که بسیار مشتاق یک توافق هستند، به دلیل این که میزان تولید ناخالص داخلی آن‌ها زیر ۲۸ درصد است. اگر من برنده شوم، ظرف یک ماه توافق فوق‌العاده‌ای با ایران خواهیم کرد.»

از سوی دیگر ترامپ در یک مصاحبه تلویزیونی بیگانگان فرازمینی را به استفاده از قدرت ارتش این کشور که تا به حال نظیر آن را کسی ندیده تهدید کرد. همچنین دونالد ترامپ در واکنش به سرنگونی چندین مجسمه در شهر پورتلند در توئیتر خود نوشته است: «همین حالا این حیوان‌ها را به زندان اندازید! چپی‌های افراطی به خوبی می‌دانند که چطور از رهبران احمق بهره وری کنند. این‌ها همه تقصیر بایدن است.»



حواشی انتخابات

 

طبق نظر برخی کارشناسان هر چه تعداد رأی دهندگان در انتخابات آمریکا بیشتر شود، احتمال پیروزی دموکرات‌ها بیشتر خواهد بود. حال باید دید که در انتخابات ۲۰۲۰ نیز شرایط به اینگونه خواهد بود یا خیر؟

طبق گزارش رویترز، بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی تا امروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی داده اند. این رقم به طور قابل توجهی از رأی‌های زودهنگام سال ۲۰۱۶ بیشتر است. همین امر می‌تواند کابوسی برای ترامپ باشد. البته برخی معتقد هستند که یکی از علل مخالفت ترامپ با رای گیری پستی و اینکه مداوم از تقلب در انتخابات صحبت می‌کند به همین دلیل است که از افزایش تعداد رأی دهندگان می‌ترسد.

بر همین اساس مسئول برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا نیز اعلام کرده است که در روز نخست آغاز انتخابات زودهنگام در این ایالت، ۱۲۶ هزار و ۷۸۶ نفر آرای خود را به صندوق‌های رأی ریختند. این میزان از مشارکت در روز اول رأی گیری زود‌هنگام سال ۲۰۲۰ در جورجیا، حدود ۴۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ اعلام شده است.

از طرف دیگر در بحبوحه انتخابات آمریکا، سنا روند تایید ایمی کنی برت را برای کرسی خالی دیوانعالی آغاز کرده است. سناتور‌های دموکرات و جمهوری‌خواه در سخنان آغازین این جلسه یکدیگر را متهم به سیاسی‌کاری کردند و از تهدید سلامت و بهداشت تا حمله به آزادی مذهبی در آمریکا را پیش کشیدند. جمهوری‌خواهان با اکثریت ۵۳ به ۴۷ کنترل مجلس سنا را در دست دارند در تلاشند روند رسیدگی به صلاحیت برت و رای اعتماد به او در صحن علنی سنا پیش از انتخابات روز سوم نوامبر به اتمام برسانند. با این حال جو بایدن گفته است باید این روند رسیدگی به بعد از معلوم شدن نتایج انتخابات موکول شود.


نظرسنجی‌ها انتخابات آمریکا
 

در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا، بایدن در ۱۰ ایالت از ۱۱ ایالت سرنوشت ساز از ترامپ ۱ تا ۱۰ درصد جلوتر است. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آتی، وضعیت دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها چندان خوشایند نیست و حتی داده‌های داخلی جمهوری‌خواهان هم این مسئله را تایید می‌کند. البته باید منتظر ماند و دید که آیا این نتایج مانند دوره قبل گمراه کننده است یا خیر! نبرد هنوز ادامه دارد....
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی