تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حقوق‌های زیر یک میلیون تومانی با تاخیر پرداخت می‌شود!

معلمان آزاد نگران آینده ومعیشت خود در بحران کرونا و مجازی‌سازی آموزش هستند.

کد خبر: ۷۳۴۲۴
۱۲:۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
حقوق‌های زیر یک میلیون تومانی با تاخیر پرداخت می‌شود!
 
دیدارنیوز - می‌گوید نگران حقوق مهرماه است؛ آیا دستمزد ناچیز مهرماه، وقتی ساعت‌ها پای کامپیوتر و لب‌تاب می‌نشینی و به دانش‌آموزان مدارس خصوصی درس می‌دهی، به موقع پرداخت خواهد شد؟!

معلمان آزاد نگران پرداخت دستمزدهای ناچیز در سال تحصیلی جدید هستند؛ این معلمان می‌گویند تعرفه دستمزدهای ما که براساس حداقل حقوق ساعتی وزارت کار محاسبه می‌شود، بسیار ناچیز است اما نگرانیم در سال تحصیلی جدید، همین دستمزدهای ناچیز که گاهاً زیر یک میلیون تومان است، با تاخیر بسیار پرداخت شود.

این معلمان در ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته (اسفند و فرودین) که شروع بحران کرونا بود، دستمزدهای خود را با تاخیر بسیار گرفتند؛ در ماه‌های تعطیلی تابستان نه دستمزد داشتند و نه بیمه! حالا هم نگران پرداخت دستمزد در اولین ماه از سال تحصیلی جدید هستند.

این درحالی‌ست که در تابستان، صدور دستورالعملی مدیران مدارس خصوصی را به پرداخت دستمزد کامل معلمان آزاد در زمان کرونا الزام کرد.

هشتم مردادماه، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: حقوق نیرو‌های حق‌التدریس آزاد و خرید خدمات آموزشی در سال تحصیلی آینده کامل پرداخت می‌شود.

با این حال، معلمان آزاد که همواره از نحوه تعیین دستمزد خود که دستمزد کارگری است؛ انتقاد دارند؛ می‌گویند: کار ما در دوران کرونا سخت‌تر هم شده است؛ ما امیدواریم لااقل همین دستمزدها به موقع و کامل پرداخت شود و بیمه ما نیز به حساب تامین اجتماعی واریز شود.

این معلمان در عین حال خواستار تغییر نظام شغلی خود هستند و می‌گویند: آموزش و پرورش باید فکری به حال یکسان‌سازی شرایط شغل معلمی بکند و معلمان آزاد بتوانند مانند معلمان رسمی در بدنه آموزشی کشور جذب شده و از دستمزدی برابر با دستمزد معلمان رسمی برخوردار شوند.
این معلمان می‌گویند: ماه‌ها در تابستان حقوق نگرفتیم؛ بسیاری از ما با مسافرکشی یا تدریس خصوصی امورات زندگی را گذراندیم؛ با این کرایه خانه‌های سنگین و هزینه‌های سر به فلک کشیده، چگونه توقع دارند با دستمزدهای زیر یک میلیون تومان زندگی کنیم و با کیفیت بالا درس بدهیم؟!

معلمان آزاد می‌گویند: حتی در میانه سال هم مجبوریم شغل دوم یا سوم داشته باشیم چراکه با این دستمزدهای کم، نمی‌توانیم از عهده‌ی هزینه‌های زندگی بربیاییم؛ در عین حال، بیمه ما نیز کامل به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود؛ بنابراین اگر پنجاه سال پشت هم کار کنیم و درس بدهیم، شاید روزی بتوانیم بازنشست شویم و مستمری کامل بگیریم!

براساس آمارهای غیررسمی، حدود دویست هزار معلم آزاد در مدارس بخش خصوصی کشور مشغول به کار هستند؛ امروزه حداقل پانزده درصد مدارس کشور خصوصی یا همان غیرانتفاعی است و سال به سال به نرخ خصوصی‌سازی آموزش افزوده می‌شود.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی