تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

بررسی صلاحیت نامزد ترامپ برای دیوان عالی دغدغه مردم آمریکا نیست

همچنان که مجلس سنای آمریکا جلسات استماع برای تایید نامزد دونالد ترامپ برای کرسی دادگاه عالی یعنی "ایمی برت" را شروع کرده است، نتایج یک نظرسنجی نشان داد، دو سوم از رای دهندگان خواستار آن هستند که کنگره به جایش روی تصویب بسته‌های کمکی بیشتر در قبال شیوع کووید ۱۹ برای کارگران و اصناف به مشکل خورده تمرکز کند.

کد خبر: ۷۳۴۱۳
۱۱:۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
بررسی صلاحیت نامزد ترامپ برای دیوان عالی دغدغه مردم آمریکا نیست
 
دیدارنیوز - کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا روند رسیدگی به صلاحیت قاضی "ایمی کنی برت"، نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای جایگزینی قاضی تازه درگذشته، روث بیدر گینزبرگ، را آغاز کرده است.

به نقل از یاهونیوز، در حالی که بررسی صلاحیت قاضی برت آغاز شده است، نظرسنجی انجام شده از سوی یاهونیوز/یوگاو در فاصله ۹ تا ۱۱ اکتبر دریافت که اکثریت قابل توجهی از مردم فکر می‌کنند کنگره اولویتها را کنار گذاشته است. بیش از سه چهارم معادل ۷۷ درصد از رای دهندگان ثبت شده خواستار آنند که قانونگذاران یک بسته کمکی بزرگ دیگر در قبال همه گیری بیماری تصویب کند؛ ۶۶ درصد خواستار آنند که مجلس سنا برای این بسته قبل از رای گیری کردن برای تایید ایمی برت، رای گیری داشته باشد.

مذاکرات بر سر دور جدید از اعتبارات محرک اقتصادی در حالی در بن بست حزبی قرار گرفته که مجلس سنای تحت کنترل جمهوریخواهان در حال ادامه دادن به برنامه‌اش برای منصوب کردن ایمی برت در کرسی دادگاه عالی قبل از انتخابات سوم نوامبر حتی با وجود تایید ابتلای دو عضو جمهوریخواه کمیته قضایی سنا، مایک لی و تام تیلیس به کووید ۱۹ در روزهای اخیر است.

خانم برت ظهر دوشنبه در مراسم گشایش جلسه سنا گفت از این که از سوی ترامپ برای این سمت برگزیده شده احساس "افتخار" می‌کند.

او که ۴۸ سال دارد و بنابر سابقه‌اش یک قاضی محافظه‌کار و نزدیک به مواضع جمهوری‌خواهان شناخته می‌شود، در سخنان آغازین خود وعده داد که در صورت انتخاب با "بی‌طرفی" قضاوت کند.

با این حال، آغاز روند بررسی صلاحیت او تنها سه هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری (سوم نوامبر) محل مناقشه جدی میان مردم آمریکا و سیاست‌مداران دو حزب اصلی این کشور شده است.

در صورت تایید، قاضی برت موازنه قضات محافظه‌کار در دیوان عالی آمریکا را به نفع اصول‌گرایان مستحکم‌تر خواهد کرد. تا پیش از مرگ قاضی روث بیدر گینزبرگ، دیوان عالی که ۹ قاضی دارد با ۵ قاضی محافظه‌کار و ۴ قاضی لیبرال به پرونده‌های ملی رسیدگی می‌کرد و با ورود یک قاضی محافظه کار دیگر، بسیاری ۶ به ۳ شدن محافظه‌کاران را تهدیدی برای بی‌طرفی این دیوان برشمرده‌اند.

در همین حال در نظرسنجی صورت گرفته، اکثریت رای دهندگان ثبت شده (۵۴ درصد) می‌گویند که جلسات استماع حضوری باید به تاخیر بیفتند. تنها ۳۶ درصد با این کار مخالفت کردند.

درصد بیشتری از رای دهندگان نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (۴۳ درصد) را به نسبت دونالد ترامپ (۴۰ درصد) مقصر تداوم شکست واشنگتن در توافق بر سر بسته کمکی دانسته‌اند. در عین حال دونالد ترامپ همچنین در این نظرسنجی از رقیب دموکراتش یعنی جو بایدن به میزان هشت درصد در میان رای دهندگان احتمالی (۴۳ به ۵۱ درصد) عقب‌تر است.

در حال حاضر اکثریت واضحی از پاسخگویان معادل ۵۷ درصد با این ارزیابی موافقند: اگر آنهایی که داخل و اطراف کاخ سفید هستند نمی‌توانند از خودشان در برابر ویروس محافظت کنند چطور می‌توانند از آمریکا محافظت کنند؟ اکثریت پاسخگویان معادل ۵۳ درصد در عین حال گفتند به دولت از بابت شیوع کرونا در کاخ سفید کمتر درخصوص مدیریت کووید ۱۹ اعتماد می‌کنند.

در عین حال برتری بایدن در ارتباط با این سوال که چه کسی کارش را در مدیریت همه گیری بیماری بهتر انجام می‌دهد از هفت درصد قبلی (۳۸ به ۴۵) دو برابر شده و به ۱۴ درصد (۳۴ به ۴۸ درصد) رسیده است. همچنین تایید عملکرد ترامپ در خصوص پاسخ به ویروس کووید ۱۹ از ۴۳ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته و ۵۶ درصد نیز با آن مخالفت کرده‌اند.

در نظرسنجی هفته قبل این دو شرکت که بلافاصله بعد از ابتلای ترامپ به کرونا انجام شد، کمی بیشتر از نصف یعنی ۵۴ درصد از رای دهندگان معتقد بودند بیماری او تاثری بر رویکردش در قبال همه گیری بیماری که شامل کم اهمیت دانستن تدابیر محافظتی بوده نخواهد گذاشت، حالا که ترامپ اولین هفته از بازگشتش به کاخ سفید را سپری کرده و همچنان خطرات این ویروس را کم اهمیت نشان می‌دهد حدود سه چهارم یعنی ۷۳ درصد متقاعد شدند که او رویکردش را تغییر نخواهد داد.

در عین حال در مجموع ۶۳ درصد از رای دهندگان ثبت شده می‌گویند ترامپ در عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی کار مناسبی انجام نداده است در حالی که هفته قبل ۵۹ درصد این نظر را داشتند. در عین حال اکثریت مشابهی (۵۶ درصد) عنوان کردند رئیس جمهور آمریکا دارد اطرافیانش را به خطر میاندازد و همچنین اکثریت مشابهی نیز گفتند ترامپ همچنان با "ریسک بیماری شدید یا حتی مرگ در اثر کووید ۱۹ در سطحی بالا و نسبتا جدی" (۵۵ درصد) روبرو است. در حالی که دوشنبه شب اولین تجمع انتخاباتی ترامپ از بعد از ابتلایش به کرونا در فلوریدا برگزار شد، ۶۲ درصد گفتند این نامناسب است که او در طول همه گیری بیماری تجمعات انتخاباتی پرجمعیت برگزار کند و ۵۴ درصد معتقد بودند او باید تجمعات حضوری را برای مابقی زمان کمپین انتخاباتی معلق کند.

در حالی که سه هفته تا انتخابات باقی مانده ۱۷ درصد از رای دهندگان ثبت شده گفتند تا کنون رای داده‌اند که این میزان یک هفته قبل ۱۰ درصد بود. در میان این رای دهندگان بایدن، ترامپ را با ۴۷ درصد برتری (۷۰ به ۲۳) شکست داده است. ترامپ در میان کسانی که برای رای دادن در روز انتخابات برنامه ریزی کرده‌اند به میزان ۶۷ درصد به ۲۶ درصد بر بایدن برتری دارد. در عین حال تعداد رای دهندگان حامی ترامپ و بایدن که می‌گویند ممکن است نظرشان تغییر یابد از شش درصد در یک هفته قبل به سه درصد رسیده است. با شمول رای دهندگان تصمیم نگرفته (۶ درصد) این موجب می‌شود تنها ۹ درصد از رای دهندگان در معرض رقابت بین آنها باشند. ترامپ لازم دارد تقریبا آرای همه رای دهندگان قابل اقناع را برای بستن شکافش با بایدن کسب کند.

اکنون اکثریت رای دهندگان ثبت شده برای نخستین بار از ماه ژوئیه پیش بینی می‌کنند که بایدن (۴۴ درصد) در انتخابات نوامبر پیروز خواهد شد در حالی که این درصد برای ترامپ ۴۰ درصد بوده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی