تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

رکورد‌های جذاب در روز آرام؛ همیلتون با شوماخر مساوی کرد!

گرندپری ایفل با اینکه با آرامش نسبی به پایان رسید و تصادف خطرناکی پیش نیامد، اما اتفاقات جالبی را رقم زد. در این مسابقه سه بار رکورد بهترین لَپ‌تایم (رکورد یک دور پیست) جابجا شد.

کد خبر: ۷۳۳۲۵
۱۲:۰۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
رکورد‌های جذاب در روز آرام؛ همیلتون با شوماخر مساوی کرد!

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۲۰ پر از اتفاقات متفاوت بوده و دیروز عصر نیز ماجرا‌های جالبی در گرند پری ایفل در آلمان رخ داد! اینکه مسابقه بعد از سال‌ها در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان ملقب به «جهنم سبز» برگزار شد آن هم با نام «ایفل جی پی» خود از جالب‌ترین ماجرا‌ها بود.

گرندپری ایفل با حضور نزدیک به ۱۳۵۰۰ تماشاگر برگزار شد که با رعایت فاصله اجتماعی در سکو‌ها و جایگاه بزرگ این پیست نشسته بودند. مسابقه در شرایطی آغاز شد که لوئیس همیلتون از مرسدس در خط یک قرار داشت و به عنوان جلودار مسابقه را استارت زد. راننده انگلیسی پیشتازی خود را تا پایان مسابقه حفظ کرد در حالی که والتری بوتاس هم‌تیمی و رقیب اصلی او مجبور به ترک مسابقه شد. جرج راسل راننده ویلیامز نیز پس از برخورد غیرعمد کیمی رایکونن در همان دور اول بیرون رفت و در عوض با بیمار شدن لاندو نوریس، نیکو هولکنبرگ به جای او در تیم ریسینگ پوینت قرار گرفت و از قضا رانندگی خوبی هم داشت.

گرندپری ایفل با اینکه با آرامش نسبی به پایان رسید و تصادف خطرناکی پیش نیامد، اما اتفاقات جالبی را رقم زد. در این مسابقه سه بار رکورد بهترین لَپ‌تایم (رکورد یک دور پیست) جابجا شد. دو بار اول را همیلتون توانست رکورد نوربرگ‌رینگ را بشکند، اما در آخرین دور‌ها ناگهان مکس ورستپن راننده هلندی ردبول به خروش آمد و رکورد ۱:۲۸.۱۳۹ دقیقه را بجا گذاشت که سریع‌ترین زمان تاکنون این پیست اسطوره‌ای است.

از سوی دیگر دنیل ریکیاردو راننده رنو نیز موفق شد روی سکوی سوم مسابقه بایستد و تیم رنو را بعد ۹ سال صاحب سکو کند. اما مهم‌ترین ماجرا به پیروزی همیلتون مربوط بود. راننده انگلیسی مرسدس برای نود و یکمین بار روی سکوی اول ایستاد تا در این زمینه با رکورد میشاییل شوماخر کبیر مساوی کند. این دو راننده حالا مشترکا صاحب بیشترین پیروزی در گرندپری‌ها هستند با این توضیح که به نظر می‌آید در قهرمانی فصل نیز به زودی همیلتون به شوماخر می‌رسد. همیلتون تا به حال شش بار قهرمان فصل شده و با فاصله‌ای که از نظر امتیازی با بقیه دارد به احتمال فراوان هفتمین قهرمانی خود را نیز به دست خواهد آورد تا با شوماخر مساوی کند.

احساسی‌ترین لحظه مسابقه نیز قبل از مراسم سکو رخ داد جایی که میک شوماخر فرزند میشاییل بزرگ، کلاه پدرش را به همیلتون هدیه کرد و راننده انگلیسی را را در شگفتی و غافلگیری غرق کرد. همیلتون با کلاه ایمنی سرخ‌رنگ شوماخر روی سکو هم رفت و بعد از آن گفت: «رسیدن به رکورد شوماخر آن هم در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان یک دستاورد باورنکردنی برای من است. او از زمان نوجوانی برای من مثل یک بُت بود.»   

در پایان این مسابقه همیلتون در جدول رانندگان به ۲۳۰ امتیاز رسید و بوتاس با ۱۶۱ امتیاز و ورستپن با ۱۴۷ امتیاز دوم و سوم هستند.
 
رکورد‌های جذاب در روز آرام؛ همیلتون با شوماخر مساوی کرد!
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی