تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
پوشش ویژه دیدار از انتخابات آمریکا

تقلای ترامپ برای دیده شدن دوباره!

گزارش روزانه دیدار از انتخابات آمریکا از تقلای دونالد ترامپ برای بازگشت به صحنه انتخابات حکایت دارد. ترامپ حالا با تایید پزشک کاخ سفید از قرنطینه خارج شده است و به برگزاری گردهمایی‌های بزرگ مشغول است. همزمان حمایت گروه‌های مختلف از بایدن افزایش یافته و جلو بودن بایدن در نظرسنجی‌ها، جمهوری‌خواهان را نگران کرده است.

کد خبر: ۷۳۲۸۶
۱۹:۲۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
ترامپ به دنبال دیده شدن دوباره
 
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: با مرخص شدن ترامپ و برگشت رسمی او به کارزار انتخاباتی اوضاع انتخابات ۲۰۲۰ تاحدودی به حالت عادی برگشته است. با این حال هنوز کرونا عامل اصلی اتفاقات این روز‌های آمریکا را رقم می‌زند.
 

گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید

 

 
 
 


به گزارش رویترز، نشست‌های کمیته قضایی سنا برای تأیید امی برت برای کرسی خالی دیوانعالی از فردا برگزار می‌شود. طبق نظرسنجی‌ها، ۵۵ درصد بر این باورند که بایدن نامزد‌های خوبی را برای دیوانعالی کشور انتخاب خواهد کرد و این در حالی است که ۴۹ درصد پرسش شوندگان چنین نظری درباره ترامپ نداشتند.

از سوی دیگر بر اساس ارزیابی‌های دفتر بودجه کنگره آمریکا، دولت ترامپ بیش از ۳ تریلیون دلار کسری بودجه دارد که این رقم از نظر درصدی، ۱۵ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور را نشان می‌دهد. شکی نیست این ارقام برای آرای ترامپ خیلی اخبار خوبی نخواهد بود.



ترامپ ایستاده بر بالکن کاخ سفید

 

دونالد ترامپ شب گذشته برای اولین بار بعد از ترخیص از بیمارستان والتر رید بدون ماسک در بالکن باغ جنوبی کاخ سفید در انظار عمومی ظاهر شد و سخنرانی کرد. مؤسسه‎ای خاص، هزینه‌های گردهم آوردن و حضور هوادارانی که اکثراً سیاهپوست و لاتین هستند، پرداخت کرده که حرکتی هوشمندانه برای کمپین ترامپ به حساب می‌آید. ترامپ در جمع صد‌ها نفر از هوادارانش گفته است که حالش خوب است و علیه رقیب دموکرات خود گفت: «هرگز اجازه نمی‌دهیم آمریکا به یک کشور سوسیالیستی تبدیل شود.» او امیدوار است تا با سخنرانی شب گذشته خود جان تازه‌ای به کارزار انتخاباتی خود بدهد. کمپین ترامپ اعلام کرده است که وی طی روز‌های آینده در سه گردهمایی انتخاباتی دیگر حضور خواهد یافت.

از سوی دیگر شان کانلی، پزشک کاخ سفید در بیانیه‌ایاعلام کرد که ترامپ براساس معیار‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌تواند به صورت امن از قرنطینه خارج شود. همچنین نمونه‌های گرفته شده از ترامپ نشان می‌دهد که او دیگر خطری برای انتقال بیماری به دیگران به شمار نمی‌آید.

نیویورک تایمز در گزارشی افشا کرده است که دونالد ترامپ می‌خواسته زمان خروج از بیمارستان والتر رید دکمه‌های پیراهن خود را باز کند تا تیشرت با تصویر سوپرمن در زیر آن معلوم شود. با اصرار اطرافیان او از این پیشنهاد منصرف شده است.

 سی بی اس در گزارشی ادعا کرده که طالبان امیدوار است که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بشود و نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند؛ اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توئیتر خود نوشته است: «سی بی اس اظهارات من را نادرست تعبیر کرده است و موضوعی که در این رسانه منتشر شده درست نیست.»

از طرف دیگر نور بن‌لادن، برادرزاده بن‌لادن که اسمش این روز‌ها در رسانه‌ها زیاد می‌آید در توئیتر خود نوشته است: «همان دوستان اندکی که داشتم را نیز ظرف سال‌های اخیر به‌خاطر حمایت از ترامپ از دست داده‌ام. حامی ترامپ بودن رنجش بیشتری نسبت به داشتن نام بن‌لادن برایم ایجاد کرده است.»


گرتا تونبرگ: به بایدن رأی دهید

 

جو بایدن همانطور که در مناظره اول هم به خوبی مشخص بود، سعی دارد مردم را متقادعد کند که رأی دهند. شب گذشته نیز در میتینگ انتخاباتی ایالت پنسیلوانیا نیز بار دیگر گفته است: «حتما رأی دهید، زیرا تنها راهی که ما بازنده می‌شویم، این است که حیله‌گری در شعب اخذ رأی جریان داشته باشد.» همچنین او در مورد مراسم شب گذشته کاخ سفید بیان کرده است: «موفق باشید. من در این گردهمایی‌ها حضور پیدا نمی‌کنم مگر اینکه همه ماسک داشته باشند و فاصله اجتماعی رعایت شود.»

از خبر‌های خوب برای کمپین بایدن این است که زمانی که مسائل محیط زیستی این میزان برای مردم مهم شده، گرتا تونبرگ، فعال نوجوان محیط زیست سوئدی و از چهره‌های بین المللی در این حوزه از آمریکایی‌ها خواسته به جو بایدن رأی دهند. از سوی دیگر بیل کریستول، از چهره‌های سرشناس محافظه کاران در آمریکا در توئیتر خود نوشته است: «مادر ۸۸ ساله من یک عمر جمهوری خواه بوده است. او هرگز به یک دموکرات رأی نداده است. او به عنوان یک مسیحی انجیلی محافظه کار صادق، در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رأی داد. این هفته مادرم اعلام کرد تصمیم گرفته است به بایدن رأی بدهد!»

امروز رهبر کره شمالی در حال گریه کردن از مردمش عذر خواست که نتوانسته زندگی شهروندان کره‌شمالی را ارتقا دهد. بعد از این جریان برایان مک‌کئون، مشاور ارشد سیاست خارجی بایدن در مصاحبه با یک رسانه کره‌ای گفت که بایدن با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند و گفت: «رویکرد بایدن در قبال کره شمالی متفاوت از رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به پیونگ یانگ است.»



حاشیه انتخابات

 

در اتفاقی عجیب فاکس نیوز اعلام کرده است که ترامپ در نظرسنجی این شبکه ۱۰ درصد از بایدن عقب‌تر است. خبر این رسانه محافظه‌کار، بسیاری از جمهوری خواهان را نگران کرده است. از سوی دیگر نظرسنجی موسسه «رأی‌دهندگان یهودی» حاکی از پیشتازی بایدن با اختلافی فاحش در میان یهودیان آمریکا در رقابت با دونالد ترامپ است.

همچنین در طول تاریخ زمانی که رأی دهندگان در انتخابات زیاد می‌شوند شانس دموکرات‌ها بیشتر بوده است. تا روز نهم اکتبر سال ۲۰۱۶، فقط چهارصد و سی هزار نفر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری أمریکا شرکت کرده بودند و به گفته مقامات برگزار کننده انتخابات، این رقم تا نهم اکتبر سال ۲۰۲۰ به بیش از ۸ میلیون نفر رسیده است که رشدی ۱۹ برابری را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم اوضاع برای دونالد ترامپ سخت‌تر می‌شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی