تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
پوشش ویژه دیدار از انتخابات امریکا + گزارش تصویری یک دقیقه‌ای

همه چیز زیر سایه کرونا؛ لغو مناظره دوم ترامپ و بایدن

کرونا معادلات انتخابات آمریکا را تغییر داده است. کرونا گرفتن ترامپ باعث لغو مناظره دوم انتخاباتی شده است. احتمالاً سومین مناظره تنها مناظره‌ای باشد که دو نامزد انتخاباتی آمریکا روبروی هم بیاستند و از برنامه‌های خود بگویند.

کد خبر: ۷۳۲۰۳
۲۰:۰۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: ابتلای دونالد ترامپ به کرونا روند انتخابات آمریکا را تغییر داده است. او سعی دارد که همه چیز مثل قبل نشان دهد، اما در واقع روند کپین او آهسته‌تر شده و برنامه‌ها با مشکلاتی روبرو است.
 
 
گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید
 
 
 


طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، کمیسیون مناظرات ریاست‌جمهوری تصمیم گرفته است تا مناظره دوم بین ترامپ و بایدن در ۱۵ اکتبر را لغو کند. در این خصوص ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از لغو مناظره دوم با نامزد حزب دموکرات، گفت: «هیچ دلیل پزشکی برای توقف مناظره ۱۵ اکتبر در میامی وجود نداشت،، زیرا رئیس‌جمهور (ترامپ) تا آن زمان آماده و سالم می‌شد.» مناظره ٢٢ اکتبر (۱ آبان) ترامپ و بایدن احتمالا آخرین مناظره این دو تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

پیش‌تر از این کمیسیون اعلام کرده بود که در پی ابتلای ترامپ به کرونا، دومین مناظره انتخاباتی احتمالاً مجازی برگزار خواهد شد که با مخالفت ترامپ همراه بود. از سوی دیگر بایدن مخالف مناظره حضوری بود (به دلیل کرونا داشتن ترامپ) و سرانجام این مناظره لغو شد.



بایدن در نوادا


جو بایدن، نامزد حزب دموکرات روز گذشته در سخنرانی خود در ایالت نوادا گفت: «به خاطر بی کفایتی این دولت، تاکنون ۲۱۰ هزار نفر براثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند که از این تعداد، ۴۰ هزار نفر از آمریکایی‌های لاتین تبار سراسر کشور بودند. ۳۰ میلیون نفر از مردم آمریکا بیکار شده اند و شغلشان را از دست داده اند. ۳ میلیون لاتین تبار کارشان را از دست داده اند. یک سوم از کسب و کار لاتین تبار‌های آمریکا تعطیل شده است. آمریکا دچار نابرابری و بی عدالتی نژادی ­عمیقی شده­ است که ترامپ همچنان به آن دامن می‌زند. ما باید به این روند پایان بدهیم.»

کوتاهی دولت ترامپ در مقابل کرونا به نقطه ضعف بزرگ ترامپ تبدیل شده است.



ترامپ به دنبال عادی نشان دادن شرایط



ترامپ در تلاش است که به کارزار انتخاباتی برگردد، حتی با اینکه نشانه بیماری او در موارد مختلف مشخص شده است. برای مثال کارشناسان معتقد هستند ترامپ حین مصاحبه با فاکس نیوز سرفه‌اش گرفت و میکروفون خود را Mute کرد تا کسی صدای سرفه‌هایش را نشنود.

با این حال به گزارش سی ان ان، امشب در کاخ سفید مراسمی برگزار می‌شود که ترامپ با وجود کرونا داشتن در این مراسم شرکت خواهد کرد و سخن خواهد گفت. سی ان ان هیچ جزئیاتی درباره این مراسم ارایه نکرده است. دونالد ترامپ، می‌خواهد تنها چند روز پس از مرخص شدن از بیمارستان، به صحنه مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا بازگردد. او در پی جمع کردن بیشترین جمعیت درمیتینگ تبلیغاتی خود در فلوریداست. برخورد ترامپ با بیماری کرونا باعث شده است که بسیاری از شهروندان سالخورده، از دونالد ترامپ فاصله بگیرند و یکی از پایگاه‌های مهم حمایت از جمهوریخواهان که موجب پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ شد، تضعیف شود. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، ترامپ و رقیب انتخاباتی اش جو بایدن در میان افراد بالای ۵۵ سال حمایتی تقریبا برابر دارند؛ ۴۷ درصد از بایدن حمایت می‌کنند و ۴۶ درصد حامی ترامپ هستند. در فاصله ۲۵ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مسئله می‌تواند یک هشدار برای رئیس جمهور آمریکا باشد.

دونالد ترامپ در برنامه رادیویی «راش لیمبا» [یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی] گفته است: «به ایران هشدار داده‌ایم اگر (fuck around) کار بدی علیه ما بکنید، با شما کاری می‌کنیم که قبلا کسی مانند آن را ندیده باشد.» همچنین دولت ترامپ روز پنج شنبه ۱۸ بانک و موسسه مالی ایران را تحریم کرد. در این تحریم تراکنش‌های مالی در خصوص غذا و دارو در قالب General License L مستثنا شده است. از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده با مشارکت اف‌بی‌آی، گوگل، فیسبوک و توئیتر ۹۲ دامنه اینترنتی را که مورد استفاده ایران بوده مسدود کرده است.

از سوی دیگر به گزارش وال استریت ژورنال، دولت ترامپ روسیه را تحت فشار قرار داده است تا توافقنامه‌ای را امضاء کند که مطابق آن تعدادی از کلاهک‌های هسته‌ای خود را تا قبل از انتخابات روز سوم نوامبر نابود کند، این حرکتی است که می‌تواند برای ترامپ یک موفقیت دیپلماتیک در هفته‌های آخر مبارزات انتخاباتی به دست آورد.



جنگ دموکرات‌ها به حذف ترامپ رسید



دموکرات‌های آمریکا در کنگره اعلام کرده‌اند که برای بررسی صلاحیت ترامپ در پست ریاست جمهوری یک کمیسیون پارلمانی تشکیل می‌دهند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان نیز توانایی ترامپ برای حکمرانی را زیر سوال برده بود.

نانسی پلوسی روز جمعه از طرحی سخن گفت که در صورت تصویب و تبدیل شدن آن به قانون به کنگره آمریکا اجازه می‌دهد در صورت اثبات عدم توانایی رئیس جمهور در انجام وظایف خود، او را مقامش برکنار کند. به گزارش سی ان ان، این لایحه در پاسخ به رفتار‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روز‌های بعد از اعلام ابتلایش به کرونا مطرح شده است. به موجب این لایحه فرآیندی برقرار می‌شود که عملا به کنگره این نقش را در برکنار کردن رئیس جمهوری از سمتش طبق اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی آمریکا می‌دهد.

برخی معتقد هستند، این لایحه عملا شانسی برای تبدیل شدن به قانون ندارد. اما هدف از طرح آن افزایش توجهات به وضعیت ترامپ بعد از اطلاعات محدودی است که پزشکانش درباره معالجه وی از کرونا ارائه کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به رونمایی قانونگذاران دموکرات از طرحی که خواستار عزل رئیس‌جمهوی از قدرت در صورت ناتوانی او در انجام وظایف محوله است مدعی شد که هدف از این طرح، جایگزین کردن «کاملا هریس» به جای «جو بایدن»، در صورت پیروزی او در انتخابات ماه نوامبر است.


حواشی انتخابات
 

ترامپ هنوز سعی دارد با رأی گیری پستی بجنگد. دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشته است: «۵۰ هزار رأی اشتباه در انتخابات غیابی در اوهایو، خارج از کنترل. یک انتخابات تقلبی.» بر اساس نظرخواهی‌ها بیشتر دموکرات‌ها و هواداران جو بایدن به صورت پستی رأی خواهند داد. در حالی که هواداران ترامپ می‌گویند در روز انتخابات به پای صندوق رای خواهند رفت.

از سوی دیگر مدیران توییتر اعلام کرده‌اند این شبکه اجتماعی از اعلام پیروزی زودهنگام نامزد‌های انتخابات آمریکا جلوگیری خواهد کرد. با توجه به شیوع کرونا بسیاری از آمریکایی‌ها به صورت پستی در انتخابات شرکت خواهند کرد و ممکن است مشخص شدن پیروز در برخی ایالت‌ها هفته‌ها طول بکشد. توییتر همچنین تدابیر تازه‌ای برای جلوگیری از انتشار خبر‌های جعلی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نظر گرفته است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی