تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

ثبت ۱۲۰ مورد زباله گردی کودکان در منطقه سه

همزمان با آغاز طرح ناظران سلامت کودک در منطقه سه تهران، ۱۲۰ مورد زباله گردی از سوی ناظران سلامت محلی در این منطقه به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۷۳۱۷۶
۱۴:۵۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه بیان کرد: طرح "ناظران سلامت کودک" با هدف ارتقا و حفظ سلامت کودکان و کاهش زباله گردی در شهر تهران از طریق منع به کار گیری کودکان زیر هجده سال در فرآیند جمع آوری پسماند توسط پیمانکاران اجرا می‌شود.
 
کمالی نسب در خصوص روند اجرایی این طرح اظهار کرد: تشکیل گروه ناظران سلامت محلی با به کار گیری از ظرفیت‌های موجود و در هر محله حداقل سه نفر، با محوریت خانه‌های سلامت محلات ۱۲ گانه منطقه، توسط مسئولین خانه‌های سلامت و با همکاری شورایاران، دبیران و اعضای کانون‌های اجتماع محور سلامت، بر اساس دستور العمل ابلاغی از جمله اقدامات اداره سلامت حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی بود که از مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.
 
وی در ادامه افزود: داوطلبین محلی پس از شناسایی کودکان موصوف در سطح محدوده خود، اقدام به اخذ تصویر فعالیت آنان و انعکاس آن به خانه‌های سلامت می‌نمایند.
 
کمالی نسب در ادامه یادآور شد: مسئولین خانه‌های سلامت پس از اخذ گزارشات فوق که حاوی تصاویر، همراه با نشانی از فعالیت مورد نظر می‌باشد، نسبت به درج و ثبت آن در سامانه آمار و اطلاعات اداره کل سلامت در بخشی که تحت عنوان " کودکان زباله گرد" می‌باشد اقدام می‌نمایند.
 
کمالی نسب توضیح داد: از نیمه دوم مرداد ماه تاکنون، تعداد قریب به ۱۲۰ مورد از زباله گردی کودکان زیر ۱۸ سال در سامانه ثبت شده است.
 
وی تاکید کرد: زباله گردی یکی از اشکال سخت کار کودکان است که شهرداری تهران مسئول اصلی ایجاد بستر شکل گیری آن محسوب می‌شود که راه حل نهایی آن تغییر شیوه جمع آوری پسماند است، اما نمی‌توان تا آن زمان چشم بر سوءاستفاده برخی پیمانکاران از کودکان بست گر چه براساس قرارداد شهرداری با پیمانکاران استفاده از افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است. اما در طی سال‌های گذشته به سبب ضعف نظارت، کودکان بسیاری در جمع آوری پسماندخشک به کار گرفته شده اند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی