تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

ایران ۲ ـ ازبکستان ۱، پیروزی اسکوچیچ در اولین نمایش

در نخستین بازی تدارکاتی تیم ملی در دوران حضور دراگان اسکوچیچ، ایران در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفته است.

کد خبر: ۷۳۰۵۱
۱۸:۰۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

گزارش زنده: ایران 2 ـ ازبکستان 1

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: دیدار دوستانه و تدارکاتی تیم ملی ایران و ازبکستان در ورزشگاه پاختاکور برگزار می‌شود و ترکیب دو تیم به این شرح است.

ازبکستان: الدوربک سویونوف، اسماعیل‌جان قبیلوف، رستم‌جان آشورماتوف، خوجی‌اکبر علی‌جانف، فرخ سیفی‌اف، لطف‌الله تورائف، آنزور اسماعیل‌اف، سنجر کودیرکولوف، جسوربک یاخشیبوئف، جلال‌الدین ماشاریپوف و الدور شومورودوف
سرمربی: وادیم آبراموف

ایران: سید پیام نیازمند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

بازی دو تیم در نیمه اول تقریبا به صورت برابر  دنبال شد و به دلیل تدارکاتی بودن آن کمتر دچار خشونت و درگیری‌های فیزیکی بود. مطابق انتظار تیم ازبکستان متکی به خط هافبک خود بود به امید حرکت‌های جلال‌الدین ماشاریپوف به نفوذ به منطقه دفاعی ایران چشم دوخت. در دیگر سو نیز ایران با ترکیبی جوان نمایش خوبی از خود ارائه کرد و پیکان هجومی ایران به تنهایی خط دفاع ازبک‌ها را به زحمت انداخت.

در نیمه نخست کارهای ترکیبی مهاجمان تیم ملی ایران در دقیقه 42 به نتیجه رسید و سردار آزمون با یک شوت فوق‌العاده و بیرون از موحطه جریمه دروازه ازبکستان را باز کرد.

در نیمه دوم نیز مهدی طارمی در ادامه گلزنی‌هایش در اروپا به گل رسید. گل دوم بازی در پی حرکت او در محوطه جریمه ازبکستان و خطای دروازه‌بان حریف در دقیقه 51 ثبت شد. داور مسابقه اعلام ضربه پنالتی کرد و طارمی با خونسردی این توپ را گل کرد و پاداش حرکت زیبای خود را گرفت.

با این حال ازبک ها به سرعت و در عرض یک دقیقه دروازه ایران را توسط شومورودوف باز کردند تا فاصله را به حداقل برسانند.

در بیست دقیقه پایانی دو تیم دست به تعویض‌های متعددی زدند تا از بازیکنان ذخیره خود نیز بهره ببرند. در تیم ملی ایران نیز بازوبند کاپیتانی چند باری تعویض شد و سردار آزمون، شجاع خلیل‌زاده نیز ان را به بازو بستند اما تعویض شدند. اسکوچیچ سامان قدوس و مهدی قایدی را نیز به زمین فرستاد تا ترکیب خط حمله را تغییر دهد.

دو تیم در ده دقیقه بازی بیشتر در میانه زمین حضور داشتند و بازی همچنان به سود ایران ادامه یافت. تلاش بازیکنان ایران در نیمه هجومی مثل قایدی، علی کریمی و قدوس نهایتا به گل منجر نشد و بازی با همان نتیجه 2-1 به پایان رسید.

به این ترتیب اسکوچیچ در نخستین بازی خود در مقام سرمربی ایران توانست یک پیروزی به دست آورد هر چند که ازبکستان نیز با وجود میزبانی چندان حریف قلدر و سختکوشی نبود. 

تیم ملی ایران هفته دیگر در شهر آنتالیای ترکیه به دیدار تیم ملی مالی خواهد رفت که به نظر می‌آید حریف سرسخت‌تری نسبت به ازبکستان باشد.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی