تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

اسد درواکنش به قصدترامپ برای ترورش:این بازتابی ازسیاست ترور آمریکاست

رئیس جمهور سوریه در سخنانی اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی برقصد قبلی وی برای ترورش را بازتابی از سیاست آمریکا دانست که مبتنی بر ترور است. وی بر لزوم ایجاد توازن بین المللی برای بازدارندگی یا مجازات این کشور به دلیل "اقدامات شرورانه" تاکید کرد.

کد خبر: ۷۳۰۳۰
۱۱:۰۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اسد درواکنش به قصدترامپ برای ترورش:این بازتابی ازسیاست ترور آمریکاست
 
دیدارنیوز - بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: ترور نشان دهنده یک روش اقدام آمریکایی است. این همان کاری است که آنها همیشه انجام داده اند؛ برای دهه ها و در همه جا و همه مناطق مختلف جهان، بنابراین چیز جدیدی نیست

رئیس جمهور سوریه افزود: بنابراین شما باید همیشه به یاد داشته باشید که این نوع برنامه ها به دلایل مختلف همیشه وجود دارد و ما باید با توجه به شرایطمان در سوریه و وجود درگیری با آمریکایی‌ها، انتظار آن را داشته باشیم.

اسد تأکید کرد: آنها سرزمین ما را اشغال کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. از این رو این امر مورد انتظار است حتی اگر هیچ اطلاعاتی در دست نداشتیم، این امر باید بدیهی باشد.

رئیس جمهور سوریه درباره بهترین راه برای بازداردندگی چنین اقداماتی توضیح داد: این مسئله نه به خود حادثه مربوط است و نه به طرحی که در مورد این شخص یا این رئیس جمهور وضع شده، بلکه به رفتار مربوط می‌شود.

اسد گفت، هیچ چیز مانع از این نوع اقدامات شرورانه (ترورها) آمریکا نخواهد شد، مگر اینکه توازن بین المللی ایجاد شود، بطوریکه آمریکا نتواند از جنایت خود فرار کند، در غیر اینصورت به انجام این نوع اقدامات در مناطق مختلف ادامه خواهد داد و چیزی مانعش نخواهد شد.

بنا بر این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده پیشتر فاش کرد که تلاش داشته است تا بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را در سال 2017 ترور کند.

اسد در بخش دیگری از سخنانش گفت، انتظار می‌رود در آینده نزدیک دیداری میان وی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار شود.

وی تاکید کرد، تماس‌های او و رئیس جمهور روسیه در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی، عمدتا از طریق تلفن است.

اسد در ادامه مصاحبه خود با اسپوتنیک گفت، ارتش سوریه کاملا به سلاح‌های روسی وابسته و قرار است با همکاری وزارت دفاع روسیه آنها را نوسازی کند.
وی اظهار داشت: دو سال پیش ما اجرای طرحی را برای مدرن‌سازی ارتش خود آغاز کردیم و بدیهی است که این مدرنیزاسیون را با همکاری وزارت دفاع روسیه انجام خواهیم داد، زیرا ارتش ما برای چندین دهه کاملا به سلاح‌های روسی وابسته بوده است.

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به این سوال که آیا سوریه علاقه مند به دستیابی به سامانه های S-300 و S-400 است عنوان داشت، این مسئله ممکن است لزوما مربوط به موشک نباشد، زیرا احتمالا اولویت‌های دیگری برای همکاری نظامی - فنی در رابطه با درگیری‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: ما اولویت‌هایی داریم، لزوماً در مورد موشک صحبت نمی‌کنیم. در حال حاضر ممکن است اولویت‌های دیگری نیز در مورد درگیری‌ها وجود داشته باشد.ما طرح کاملی داریم اما باید بر اساس اولویت‌ها عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد، دمشق معمولاً در مورد جزئیات برنامه های نظامی خود صحبت نمی‌کند، اما به طور کلی این موضوع مربوط به مدرن سازی ارتش سوریه از همه لحاظ است.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی