تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ایران ـ ازبکستان؛ پایان ۳۰۰ روز انتظار

سرمربی کروات تیم ملی شاید منتظرترین شخص برای از سرگیری برنامه‌های تیم ملی و آغاز بازی‌های این تیم در سال ۹۹ بود. حالا و پس از یک اردوی سبک با اولین فهرست تیم ملی مطابق با سلیقه سرمربی جدید، بالاخره نخستین بازی تدارکاتی در تاشکند و مقابل تیم ملی ازبکستان انجام خواهد شد.

کد خبر: ۷۳۰۱۰
۱۷:۵۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
ایران ـ ازبکستان

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: از آخرین بازی تیم ملی ایران حدود ۱۰ ماه می‌گذرد، ده ماه آزگار که تقریبا در هیچ یک از این حدود ۳۰۰ روز، آب خوش از گلوی هوادارن فوتبال ایران پایین نرفت. آخرین بار و در زمان مارک ویلموتس، تیم ملی ایران به عراق باخت تا نگرانی طولانی مدتی بر ذهن هواداران فوتبال ملی ایران سایه بیندازد.

پنج شنبه عصر، اما این دوران انتظار و نگرانی به سر می‌آید آن هم با سیمای تازه‌ای از تیم ملی ایران با سرمربی‌گری دراگان اسکوچیچ. سرمربی کروات تیم ملی شاید منتظرترین شخص برای از سرگیری برنامه‌های تیم ملی و آغاز بازی‌های این تیم در سال ۹۹ بود. حالا و پس از یک اردوی سبک با اولین فهرست تیم ملی مطابق با سلیقه سرمربی جدید، بالاخره نخستین بازی تدارکاتی در تاشکند و مقابل تیم ملی ازبکستان انجام خواهد شد.

ازبکستان را می‌توان از حریفان سنتی ایران در سال‌های اخیر به حساب آورد و دو تیم در بزنگاه‌های مهمی با هم مسابقه داده‌اند. رقابت دو تیم در ادوار گذشته برای صعود به جام جهانی به خصوص در اوایل دوران حضور کارلوس کیروش در ایران، چالش‌ها و هیجان زیادی را به فوتبال ایران تزریق کرد. ایران در راه رسیدن به دو دوره اخیر جام‌جهانی توانست در مجموع برابر ازبکستان امتیاز بیشتری را جمع‌آوری کند و بلیت برزیل و روسیه را به چنگ بیاورد.

جالب است که در همین روز‌های اخیر نیز دو رویارویی در سطح باشگاهی بین ایران و ازبکستان شکل گرفت که یکی به سود حریف و دیگری با برتری نماینده ایران همراه شد. بازی‌های پاختاکور با استقلال و پرسپولیس نزدیک‌ترین رقابت به بازی فردا بود و به نظر می‌رسد سرمربی جدید تیم ملی از تماشای این دو بازی برای رسیدن به آنالیز مناسب و برابر اصل با تیم ملی ازبکستان بهره کافی را برده باشد.

گرچه بازی فردا یک دیدار تدارکاتی و دستگرمی برای تیم ملی است، اما اسکوچیچ خوب می‌داند که نخستین نمایش او با تیم ملی بسیار مورد توجه طرفداران فوتبال ایران و خصوصا منتقدان حضور او در تیم ملی ایران خواهد بود و طبیعتا برای نتیجه گرفتن هم تلاش خود را به کار خواهد بست.

ترکیب متفاوت و جوان تیم ملی نیز یکی دیگر از سورپرایز‌های تیم ملی در این بازی خواهد بود و اینکه جوانان جویای نام تا چه حد جایگاه خود را در تیم ملی به دست خواهند آورد. این بازی نیز بنا به شرایط کرونایی قرار بود بدون حضور تماشاگران برگزار، اما گفته شده که ظاهرا ازبک‌ها تعداد محدودی تماشاچی را به استادیوم راه می‌دهند. با این حال چه تناشاگر باشد و چه نه، تلویزیون این مسابقه را پخش خواهد کرد.    
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی