تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

حضور پزشکان خانواده؛ از دلایل مدیریت موفق کرونا در فارس

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: حضور پزشکان خانواده در فارس یکی از دلایل مدیریت موفق در مقابله با کرونا ویروس بوده است.

کد خبر: ۷۲۸۹۴
۱۱:۲۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
حضور پزشکان خانواده؛ از دلایل مدیریت موفق کرونا در فارس
 
دیدارنیوز - دکتر علیرضا رییسی در نشست ستاد اجرایی پزشک خانواده شهری استان فارس افزود: این ویروس همه انرژی و توان نظام سلامت را گرفته است و روزی نیست که خبر شهادت یکی از همکاران را نشنویم.

وی از پزشکان خانواده به دلیل تلاش و نقش موثری که در مقابله با کووید ۱۹ داشته اند تقدیر کرد و افزود: راه اندازی خانه های بهداشت عشایری به عنوان یک حرکت خوب و بزرگ برای نظام سلامت کشور، از شیراز، مهد فرهنگ و علم پزشکی بوده است که امیدواریم در تمام کشور توسعه یابد.
 
دکتر رییسی یکی از توانمندی ‌های کشور در مقابله با بیماری ها را وجود نظام شبکه بهداشت و درمان در سطح روستا ها و شهرها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر این نظام نبود، بیمارستان ها توان پذیرش این حجم بیماران را نداشتند و با مشکلات زیادی روبرو می شدیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت حضور پزشکان خانواده به ویژه در شرایط بحرانی را بسیار موثر دانست و گفت: در حال حاضر اجرای برنامه پزشک خانواده همانند روزهای سخت آغازین اجرای آن نیست، فرهنگ سازی شده، پرونده الکترونیک راه اندازی و زیرساخت ها فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مصمم هستیم با حمایت وزیر بهداشت تا پایان امسال اکثر استان های کشور تحت پوشش پزشک خانواده قرار گیرند. با توجه به پیشرو بودن فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده، لازم است برای ارتقا، تقویت و رفع چالش های موجود راهکار ارائه شود.

بنابراعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، دکتر رییسی یادآور شد: با ورود پزشکان خانواده در امر غربالگری، مرحله اول و دوم این برنامه به طور کامل انجام شد و امیدواریم شاخص های بهداشتی در فارس همچنان بهبود یابد.

گفتنی است در این نشست رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعضای ستاد استانی و نمایندگان پزشکان خانواده و مراقبان سلامت حضور داشتند و مهمترین مسائل و مشکلات در زمینه اجرای پزشک خانواده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی