تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

سیروس برزو درگذشت

سیروس برزو، روزنامه‌نگار، سردبیر و موسس ماهنامه «مرزهای بیکران فضا»، امروز (یکشنبه، ۱۳ مهر) بر اثر ابتلا به بیماری کرونا زندگی را بدرود گفت.

کد خبر: ۷۲۷۴۶
۱۲:۴۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سیروس برزو درگذشت
 
دیدارنیوز - این روزنامه‌نگار باسابقه (متولد ۱۳۳۲) عمر خود را وقف روزنامه‌نگاری و ترویج علوم فضایی در کشور کرد. وی چندی پیش به بیماری کرونا مبتلا شد و پس از روزها مبارزه با بیماری، صبح امروز همزمان با آغاز هفته جهانی فضا و سالگرد پرتاب نخستین ماهواره جهان به فضا، چشم از جهان فرو بست.

برزو در دهه ۶۰ سردبیر کیهان علمی و بنیانگذار ماهنامه فناوری فضایی با عنوان مرزهای بیکران فضا بود و به مدت قریب دو سال سمت مشاور سازمان فضایی را بر عهده داشت.

این روزنامه‌نگار از سال ۱۳۷۳ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌های فضایی و فعالیت‌های فرهنگی به روسیه مهاجرت کرد. تدریس زبان فارسی در دانشگاه‌های مختلف روسیه، تاسیس مرکز فرهنگی فردوسی در مسکو، تاسیس و سردبیری ماهنامه پیوند به زبان‌های فارسی و روسی از جمله فعالیت‌های برزو در روسیه به شمار می‌رود. سیروس برزو در نشریاتی چون دانشمند، کیهان علمی، مرزهای بیکران فضا، آسمان شب نیز قلم زده است.

وی به دلیل پیشتازی در ترویج دانش فضانوردی در ایران موفق به دریافت جایزه ترویج علم در سال ۱۳۹۲ از سوی انجمن ترویج علم در ایران و سه مدال از سوی بنیادهای فضایی روسیه از جمله فدراسیون فضانوردی این کشور شد.

این روزنامه‌نگار، کارت پستال‌هایی از آثار استاد فرشچیان و قرآن مجید به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال کرده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی