تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

سیدحسن خمینی: حذف بزرگان تحریف نیست، مضحکه است

یادگار امام از نقش هاشمی‌رفسنجانی، میرحسین موسوی و کروبی در «دفاع مقدس» گفت

کد خبر: ۷۲۶۳۶
۰۹:۲۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

حذف بزرگان تحریف نیست، مضحکه است 

 

دیدارنیوز ـ «تحریف دفاع مقدس» یکی از کلیدواژه‌هایی است که تقریبا هر ساله با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و بازخوانی جنگ تحمیلی هشت ساله میان ایران و عراق ازسوی مسوولان متولی بیان شده و تقریبا همه آنان یکپارچه خواستار بیان واقعیات و نقش چهره‌ها و مسوولان بدون تحریف به عموم جامعه به‌ویژه نسل جوان‌تر می‌شوند. یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی حالا یکی دیگر از چهره‌هایی است که از این مهم سخن به میان آورده و از تقسیم مسوولان روزگار دفاع مقدس به خوب و بد انتقاد کرده است. سیدحسن خمینی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که با عنوان «دفاع مردمی» به همت حزب مجمع ایثارگران در حسینیه جماران برگزار شد، طی اظهاراتی سانسور نقش آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، فرمانده جنگ، میرحسین موسوی، نخست‌وزیر دولت سال‌های دفاع مقدس و مهدی کروبی، رییس وقت بنیاد شهید را «مضحکه» توصیف و اظهار کرد: «به نظر من این تحریف نیست؛ مضحکه است که قصه جنگ را بگوییم و نگوییم فرمانده جنگ آقای هاشمی بود و نگوییم نخست‌وزیرش چه کسی بوده، بنیاد شهیدش را چه کسی اداره کرده و تنها به گروهی خاص بسنده کنیم. در جنگ همه بودند و همین رمز توفیق بود.»
یادگار امام در بخش دیگری از اظهاراتش بدون نام بردن از چهره‌ای خاص، گفت که «خودخواهی و منیت، خوره‌ای است که در جان همه هست.» او همچنین در بخش دیگری از گفته‌هایش درباره سانسور نقش هاشمی‌رفسنجانی و میرحسین موسوی و کروبی در دوران جنگ، با یادآوری فتوشاپ و حذف تصویر «نیکولای یژوف» از تصویر یادگاری ژوزف استالین پس از «تصفیه کبیر»، گفت: «هیچ لزومی ندارد اگر الان من با شما بد هستم، در گذشته هم بد بوده باشیم. ممکن است با کسی رفیق بوده‌ایم، اما بعدا روابط‌مان را به هم زده‌ایم. این منافات ندارد با اینکه وقتی می‌خواهیم قصه‌اش را نقل کنیم، درست نقل کنیم. عکس معروف استالین نماد سانسور در شوروی سابق است، از اول که شروع می‌شود لنین و استالین و هفت، هشت، ده نفر ایستاده‌اند و پله‌پله کم می‌شوند تا دست آخر فقط لنین و استالین می‌ماند.» یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی در بخش دیگری از گفته‌هایش تلویحا از محدود شدن دایره «انقلابیون» انتقاد و خاطرنشان کرد: «یکی گفته بود ضدانقلاب خوب ضدانقلاب مرده است؛ ظاهرا در دید برخی انقلابی خوب هم انقلابی مرده است! می‌توانید بگویید فلان شخص از دید شما پریروز خوب بود و امروز بد است؛ از دید من هم زید پریروز خوب بود و امروز بد است. اما هیچ منافات ندارد با اینکه روزی با هم بوده‌ایم. اساسا اگر در جنگ همه با هم نبودند، دستی هم نبود که نگذارد به اندازه کف دست از این کشور جدا شود. همه باهم بودند. صف‌های نفت، گاز، کوپن و همه چیز ایجاد شد و یک نفر هم آخ نگفت. هر روز پیکر وارد شهر‌ها شد ولی سر‌ها بلندتر شد. این به خاطر همه با هم بودن بوده است.»


مردم؛ تنها راه عبور
تاکید بر نقش «مردم» و تاثیر آنان در عبور جمهوری اسلامی از بحران‌های کنونی، دیگر بخش حائز اهمیت اظهارات سیدحسن خمینی بود که در پایگاه خبری «جماران» منتشر شد. یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی با نقل خاطره‌ای از دوران «نخست‌وزیر امام» گفت که «مهندس موسوی نقل می‌کردند که در آن دوران یک بار سوار بر هلی‌کوپتر بر فراز استان چهارمحال‌وبختیاری می‌رفتیم که یک‌سری سیاه‌چادر دیدیم و به‌خاطر آن‌ها فرود آمدیم. ایشان می‌گفت بعد از خوردن چای من به آن‌ها گفتم از ما چه می‌خواهید؟ رییس آن طایفه گفت در این شرایط ما چیزی نباید بخواهیم؛ ما (شرایط را) می‌فهمیم. مهندس موسوی سپس گفت، وقتی من در هلی‌کوپتر نشستم که بلند شود، دیدم بقچه‌ای را رییس این قوم داخل دامن گذاشت و در هلی‌کوپتر را بست؛ باز کردم و دیدم هر چه طلا داشته‌اند، به من داده است؛ یعنی نه‌تن‌ها چیزی از من نخواستند، بلکه چیزی هم دادند!» سیدحسن خمینی همچنین بیان کرد: «اگر بخواهم استراتژی امام در انقلاب و جنگ را بگویم، این یک جمله است. کودتای نوژه که صورت گرفت، امام گفتند بلند شدید و بمباران کردید، بالاخره این هواپیما می‌خواست بنشیند؛ با مردم کوچه و بازار چه می‌کردید؟ این هواپیما که تا آخر در هوا نمی‌ماند. بحث نقش مردم یک واقعیت است و البته در تضاعف با رفتار امام است. یعنی او آن‌ها را باور دارد و آن‌ها به او اتکا دارند؛ او تشویق می‌کند و آن‌ها به او نیرو می‌بخشند.» یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی همچنین در اظهاراتش تجلیل از آیت‌الله طالقانی را فراموش نکرد و درباره او و شخصیتش گفت که «فراموش نکنیم که با همه دسیسه‌ها و شیطنت‌ها کسی مثل آقای طالقانی دچار منیت نبود و هرگز نخواست که تقابل کند و هر چه به او گفتند و برایش خواندند، نایستاد. گفت پرچم روی دوش امام است؛ چه بهتر که یکی دیگر بار را بردارد.» سیدحسن خمینی همچنین در پایان بار دیگر تاکید کرد که عبور از بحران‌های کنونی جمهوری اسلامی را تنها به مدد مردم ممکن است و گفت: «هیچ راهی برای عبور از هیچ بحرانی، جز با همراهی مردم میسر نیست و اگر همه با هم باشند، هیچ بحرانی توان شکستن کمر یک ملت را ندارد. همه باهم بودن به این معناست که همه احساس کنند مالک کشور و انقلاب هستند. اگر این اندیشه را نپسندیدند، می‌توانند آن را عوض کنند. عبور از هر مسیر سختی با همراهی مردم ممکن است.»

 

 
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی