تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

شروع دور جدید کار کمپین‌های انتخاباتی ترامپ و بایدن

انتخابات آمریکا هر روز پر تنش‌تر و جنجالی‌تر می‌شود. مناظره اول باعث نقد بسیاری شده است.

کد خبر: ۷۲۵۹۴
۱۹:۵۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: کارزار انتخاباتی در آمریکا با اولین دوئل ترامپ و بایدن وارد مرحله جدیدی شد. البته که ناراضیان از این مناظره بسیار زیاد بودند و بعضی اولین مناظره انتخاباتی آمریکا را مرگ دموکراسی در آمریکا خواندند.
 

گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید

 
 
 
 
 

سی‌ان‌ان در گزارشی نوشته است، فراموش نکنید ترامپ مناظره‌های ۲۰۱۶ را باخت، اما رئیس‌جمهور شد. همچنین هیل نیوز در گزارشی عبارت "انشالله" را براى خوانندگان خود معنى کرده و نوشته این اصطلاح در میان مسلمانان بسیار مرسوم است. بایدن هنگام مناظره، آنجا که ترامپ گفت اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر می‌کند؛ پاسخ داد: کی؟ انشاءالله!

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات درباره مناظره اول در اینستاگرام خود نوشته است: دونالد ترامپ نژادپرستی و برتری نژادی سفیدان را محکوم نکرد. او به دروغ نپذیرفت که باعث مرگ صد‌ها هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا در آمریکا شده است. او تأثیرات تغییرات اقلیمی را انکار کرد. کشور را بیش از گذشته دوشقه کرد. همچنین دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در توئیتر خود نوشته است: «با هر معیاری ما در مناظره دیشب برنده شدیم. به نظرم بایدن بسیار ضعیف بود. بر اساس همه نظرسنجی‌هایی که من مشاهده کردم ما مناظره را برنده شدیم؛ من از مناظره با او هیچ هراسی ندارم.»

مناظره بایدن و ترامپ تأثیراتی بر بازار مالی آمریکا نیز گذاشته است. به گزارش یورونیوز، نخستین دور مناظره ضمن افزایش ریسک معاملات سهام، به تقویت دلار آمریکا منجر شد. برآورد‌ها نشان می‌دهد که نخستین مناظره تلویزیونی را ۷۳ میلیون آمریکایی تماشا کردند.

از سوی دیگر سی بی اس اعلام کرده است به دلیل تنش بالای مناظره اول در مناظره بعدی انتخابات ریاست جمهوری، امکان قطع میکروفن نامزد‌ها در صورت تخطی از مقررات تعیین شده وجود خواهد داشت.



فردای مناظره


فردای مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ به مینه سوتا رفته است و در سخنرانی انتخاباتی خود در شهر دولوث بار دیگر از ترور سردار سلیمانی و خروج از برجام دفاع کرد و گفت: «من آمریکا را از توافق هسته‌ای ایران، که فاجعه تمام عیار دولت قبلی بود، بیرون کشیدم. اوباما به آن‌ها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هم به آن‌ها پول نقد داد، که کار بدی بود.» همچنین او از یک سازمان که به عنوان گروهی راستگرا و تندرو شناخته می‌شود خواست که در تنش‌های خیابانی کنار بیاستند و اجازه دهند مأموران پلیس کار خودشان را انجام دهند.

جو بایدن نیز بعد از مناظره راهی سفر تبلیغاتی در اوهایو و پنسیلوانیا شد. البته به دلیل رعایت پرتکل‌های بهداشتی سخنرانی‌های او بسیار خلوت‌تر از همایش‌های پرشور ترامپ برگزار شد. هر چند در مواردی که اعضاء ستادی کمپین بایدن دیر به منطقه رسیده بودند، مردم بیشتری فرصت حضور داشتند.

همزمان مایک پومپئو وزیر امور خارجه ترامپ هم در خواست دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، را کرده بود که پذیرفته نشد. واتیکان درخواست ملاقات وزیر خارجه آمریکا را رد کرده، چون بیان کردند پاپ در جریان کارزار‌های انتخاباتی، سیاستمداران را به حضور نمی‌پذیرد.



سلامت انتخابات پستی

یکی از موضوعات مناظره نخست بحث سلامت انتخابات آمریکا بود که بایدن از رأی پستی دفاع کرد، ولی ترامپ به شدت رأی پستی را مورد نقد قرار داد.

در همین خصوص نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگاه آمریکا ضمن انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ گفته است: «نتیجه این انتخابات باید مورد احترام قرار گیرد.» همچنین ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در حساب توئیتری خود نوشته است: «همه فرمانداران به ویژه فرمانداران ایالت‌های مهم باید آماده باشند و برای حفاظت از مراکز رای‌گیری گارد ملی را فرا بخوانند.»

در نخستین مناظره انتخاباتی ترامپ از هواداران خود خواست به مراکز رأی گیری بروند و با دقت بر روند اخذ رأی نظارت کنند. این درخواست بسیاری را نگران کرده که رأی دهندگان در مراکز رأی گیری مورد تهدید قرار گیرند.
 


دومین مناظره انتخاباتی آمریکا

دومین مناظره ترامپ و بایدن در روز ۱۵ اکتبر ۹ شب در میامی فلوریدا برگزار خواهد شد. موضوعات این مناظره هنوز مشخص نیست. مناظره بعدی دو رقیب در ۱۵ اکتبر به میزبانی استیو اسکالی، مجری C-Span برگزار خواهد شد. این مناظره از یک جهت دارای اهمیت است که رأی‌دهندگانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به چه کسی رأی دهند، فرصت خواهند داشت که سوألات خود را مستقیماً از دو نامزد بپرسند و هر کاندیدا دو دقیقه وقت دارد تا به سوال پاسخ دهد.

از طرف دیگر فلوریدا برای هر دو کاندیدا از اهمیت بسیاری برخوردار است و برخی معتقد هستند که سرنوشت انتخابات در دستان این ایالت خواهد بود. در حال حاضر بایدن در فلوریدا با اختلاف کمتر از دو درصد جلوتر از ترامپ ایستاده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی