تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
رئیس اتحادیه مبل‌سازان خبر داد:

کاهش ۶۰ درصدی فروش مبلمان

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان اظهار داشت: اگر تا ۱۰ روز آینده وضعیت فوم و اسفنج بهبود پیدا نکند کارخانه‌های تولیدی را به تعطیلی می‌کشاند. چراکه در ماه‌های اخیر کارخانه‌ها، تولید فوم خود را به بازار ارائه نمی‌دهند. همین امر منجر به افزایش قیمت ۳۰۰ درصدی این محصول شده است.

کد خبر: ۷۲۵۸۶
۱۳:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

کاهش ۶۰ درصدی فروش مبلمان

 

دیدارنیوز:  علیرضا عباسی در رابطه با وضعیت بازار مبل اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار مبل به شکلی است، که اگر تا ۱۰ رروز آینده وضعیت فوم و اسفنج بهبود پیدا نکند کارخانه‌های تولیدی را به تعطیلی می‌کشاند. چراکه در ماه‌های اخیر کارخانه‌ها تولید فوم خود را به بازار ارائه نمی‌دهند، همین امر منجر به افزایش قیمت ۳۰۰ درصدی این محصول شده است.


وی ادامه داد: به همین جهت تمامی واحد‌های تولیدی ما نمی‌توانند پاسخ‌گوی این نیاز باشند. به عنوان مثال اگر فردی در ماه گذشته مبلی را سفارش داده باشد به علت کمبود تولید تاکنون به آن تحویل داده نشده است. چون افزایش قیمت بر روند کار تولیدکنندگان مبل تاثیر گذاشته و فروشنده باید علاوه بر مبلغی که از آن خریداری شده، پول مازادی را بر روی آن مبلغ بگذارد تا بتواند مبل را به مشتری تحویل دهد، البته ما این مساله را به کمیسیون شکایات اتحادیه ارجاع داده‌ایم.


وی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر بازار این صنف، در این زمینه توضیح داد: صنف مبل فروشان، صنفی است که بازار شب عید دارد، البته نو عروسانی هم هستند که در طول سال خرید کنند، اما اصل خرید شب عید است. متاسفانه امسال با بحران ویروس کرونا روبرو شدیم و بازار خوبی پیش رو نداشتیم به همین علت نزدیک به ۶۰ درصد کاهش فروش را تجربه کردیم.

عباسی با انتقاد از کمبود صادرات در این صنف توضیح داد: صادرات ۵۰ و ۶۰ میلیون دلاری در این صنف کافی نیست، حداقل ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم. این در حالی است که کشور ترکیه در همجواری ما سالانه ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات مبلمان دارد.


رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت فوم و اسفنج در صورتی که قیمت‌ها کاهش پیدا نکند وخامت اوضاع از این بدتر می‌شود و کارگاه‌های تولیدی را به تعطیلی می‌کشاند. یکی از دلایل کاهش تولیدات ریشه در همین مساله دارد. زیرا اسفنج مواد واردلاتی دارد و تولید کنندگان ۵ ماه گذشته وارد کرده‌اند و اکنون با ارز حال محاسبه می‌کنند. ضمن آنکه درصد زیادی از چوب وارداتی است که آن هم بی‌تاثیر نیست. البته نوسان ارز بر قیمت‌ها تاثیر داشته که، زیرا در آن زمان با ارز نیمایی واردات داشته‌اند و اکنون با ارز آزاد می‌خواهند اجناس خود را به فروش برسانند.


وی در خاتمه اضافه کرد: بنابراین افزایش قیمت مبل بیشتر مربوط به پارچه، اسفنج و مواد اولیه است. مثلا پارچه متری ۳۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان به بالا قیمت دارد. عدم نظارت نیز مزید بر علت شده تا شاهد افزایش قیمت چند برابری مواد اولیه مبلمان شده است.


منبع: ایلنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی