تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
پوشش ویژه "دیدار" از انتخابات آمریکا + ویدئوی یک دقیقه‌ای مرور آخرین تحولات

افشاگری در آستانه مناظره: ایوانکا به جای پنس!

کمتر از ۲۴ ساعت به اولین مناظره انتخاباتی آمریکا باقی مانده است. مناظره‌ها در آرای رأی دهندگان تأثیر مستقیمی خواهد داشت.

کد خبر: ۷۲۴۵۳
۱۸:۱۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
مناظره انتخابات ریاست جمهوری
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: در حالی که ۵ هفته تا انتخابات آمریکا باقی مانده است، تاکنون بیش از یک میلیون آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری به صورت پستی شرکت کرده اند. این میزان رأی زودهنگام در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. شرایط انتخاباتی آمریکا به روز‌های حساس خود رسیده است و تا ساعاتی دیگر اولین مناظره انتخاباتی بین دو کاندید‌ها شروع می‌شود. بسیاری تا امروز منتظر مناظره‌های انتخاباتی بوده اند و شاید شرایط انتخابات در این مناظره‌ها تغییراتی داشته باشد.

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ و جو بایدن، نامزد‌های جمهوریخواه و دموکرات سه شنبه شب ساعت ۹ شب به وقت محلی (۴:۳۰ بامداد چهارشنبه به وقت تهران) به میزبانی دانشگاه کلیولند در ایالت اوهایو آغاز خواهد شد و ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد. برای هر مناظره ۷۰ تا ۸۰ مخاطب با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در سالن محل مناظره حضور خواهند داشت. موضوعاتی که در این مناظره مطرح می‌شود سوابق دو نامزد، همه‌گیری ویروس کرونا، آینده دیوان عالی آمریکا، تنش‌های نژادی و خشونت در شهر‌های این کشور، مسائل اقتصادی و سلامت انتخابات خواهد بود.

ترامپ در سمت راست صحنه مناظره و بایدن در سمت چپ خواهد ایستاد و کریس والاس، مجری کهنه کار فاکس نیوز اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت. مناظره در اولین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و جوبایدن سه شنبه شب و به مدت ۹۰ دقیقه در ایالت اوهایو برگزار می‌شود.

مدت کمی به شروع مناظره‌های ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است. طبق نظر بسیاری از کارشناسان مناظرات انتخاباتی تا حدود زیادی تکلیف انتخابات را روشن خواهند کرد. بسیاری هم از سوپرایز‌های دو کاندیدای ریاست جمهوری که برای هم تدارک دیده اند صحبت می‌کنند. باید دید رزم بزرگ بایدن و ترامپ به کجا می‌رسد.

 

گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید

 

 

 


افشاگری جدید از ترامپ

بازار افشاگری‌ها داغ شده است. هنوز ۲۴ ساعت از افشاگری نیویورک تایمز نگذشته بار دیگر دونالد ترامپ با یک افشاگری جدید مواجه شده است. در خصوص افشاگری نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان در گزارشی بیان کرده که هزینه سالانه موی سر ترامپ ۷۰ هزار دلار بوده است. یعنی پولی که او برای مدل مویش می‌پردازد، بیش از میانگین درآمد سالانه یک خانواده متوسط است.

طبق گزارش بلومبرگ، ریک گیتس، معاون سابق رئیس کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ در کتاب جدید خود تحت عنوان «بازی شرورانه» گفته است که در سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ در تلاش بود دخترش ایوانکا را به عنوان معاونت ریاست جمهوری در انتخابات معرفی کند که در نهایت این سمت به مایک پنس پیشنهاد داده شد. البته کاندولیزا رایس و باب کورکر نظر ترامپ را برای معرفی ایوانکا تغییر دادند.

مدتی قبل نیز باب وودوارد، خبرنگار سرشناس واشنگتن پست کتاب افشاگرانه‌ای تحت عنوان «خشم» را درباره ریاست جمهوری ترامپ نوشت که اوایل سپتامبر منتشر شده و با افشاگری‌هایش کاخ سفید را تکان داد. جان بولتن، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ نیز کتابی دیگر در خصوص دورانی که در کاخ سفید بوده، نوشته است و در آن دست به افشاگری نسبت به ترامپ کرده است.



تحریم‌های جدید برای نرسیدن دست بایدن به برجام

 
دولت ترامپ از هر راهی برای نابودی برجام گام بر می‌دارد. او حتی سعی دارد اگر بایدن نیز پیروز انتخابات شد راهی به بازگشت به برجام نداشته باشد.

 بلومبرگ، از قول سه منبع آگاه خبر داده که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع ارتباط اقتصاد ایران با جهان است. این تحریم‌ها ۱۴ بانک و کل بخش مالی اقتصاد ایران را هدف قرار داده است. این پیشنهاد همچنان در حال بررسی است و هنوز برای شخص ترامپ ارسال نشده است. به گفته منابع این گزارش، این تحریم‌ها دو هدف را دنبال می‌کنند. اول مسدود کردن تمام منافذ درآمدی ایران و دوم جلوگیری از بازگشت احتمالی بایدن به برجام در صورت پیروزی بایدن. چون جو بایدن، نامزد حزب دموکرات بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری را وعده داده بود.



جنگ توئیتر و ترامپ

 

جنگ ترامپ و توئیتر ادامه دارد. شبکه اجتماعی توئیتر روز دوشنبه بار دیگر صحت ادعای دونالد ترامپ درباره رأی گیری پستی را زیر سوال برد.

ترامپ در توئیتر شخصی خود نوشته بود: «آرای برگشتی به ایالت‌ها را نمی‌توان به طور دقیق شمارش کرد.» ساعاتی بعد توئیتر صحت این ادعای ترامپ را زیر سوال برد و زیر پیام ترامپ نوشت: «بیاموزید که چگونه رأی گیری از طریق پست امن و ایمن است.» توئیتر، ۱۰ روز پیش نیز روی یکی دیگر از پست‌های ترامپ همین برچسب را زده بود.



نظرسنجی‌ها


نظرسنجی پیش از اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر ایالات متحده نشان می‌دهد که بایدن ۵ درصد از ترامپ جلوتر است. پنسیلوانیا، اوهایو به دو ایالت حساس دو رقیب تبدیل شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی