تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

صدور احکام برخی از متهمان پرونده بانک سرمایه

سخنگوی قوه قضاییه از صدور احکام جدید دادگاه‌های رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی خبر داد.

کد خبر: ۷۲۴۳۶
۱۴:۳۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
صدور احکام برخی از متهمان پرونده بانک سرمایه
 
دیدارنیوز - غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز در پاسخ به سئوالی پیرامون اعلام احکام جدید دادگاه‌های مفاسد اقتصادی، گفت:  دادگاه‌های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی با استجازه‌ای که از مقام معظم رهبری انجام شد به کار خودشان ادامه می‌دهند و در روزهای اخیر در ادامه احکام صادره، احکام متعددی را از این دادگاه‌ها در برخورد با مفسدین اقتصادی داشتیم.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: "قدرت احمدی"، کارشناس حوزه معاونت امور صنایع وزارت صمت به جرم مشارکت در اخلال در نظام تولید با اخذ رشوه به مبلغ ده میلیارد ریال، به تحمل ده سال حبس تعزیری، ضبط ده میلیارد ریال به نفع دولت، تحمل شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

وی بیان داشت: "محمدحسن محمدی"، کارمند وزارت صمت به جرم مشارکت در اخلال در نظام تولید به هشت سال حبس، ضبط مبلغ یک میلیارد ریال به نفع دولت، تحمل شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است. همچنین "مسعود رضا"، فرزند سعید، معاون اداره صمت لرستان به جرم مشارکت در اخلال در نظام تولید و اخذ رشوه به میزان ۹۱۰ میلیون ریال به تحمل هشت سال حبس، ضبط مبلغ رشوه، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

اسماعیلی یادآور شد: "محسن گودرزی‌نژاد" به جرم مشارکت در اخلال در نظام تولید به ۹ سال حبس تعزیری، جزای نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است. "محسن ناصری گودرزی" به همین جرم به تحمل هفت سال حبس، جزای نقدی، شلاق و انفصال محکوم شده است. "ناصر شهبازی"، کارمند اداره صمت لرستان به تحمل شش سال حبس، جریمه، شلاق، انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است. "نادر رادمهر"، کارشناس صنایع پلیمری اداره صمت لرستان به تحمل پنج سال حبس، جزای نقدی، شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: در ادامه پرونده مربوط به بانک سرمایه، "مجید عادلیان" به جرم اخلال در نظام اقتصادی و پولی کشور به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیزی، شلاق و محرومیت از استخدام در دستگاه‌های دولتی و رد اصل مال به میزان ۱۳۹۰ میلیارد ریال و "احسان خادم"، شریک جرم همین پرونده به تحمل ۵ سال حبس، شلاق، محرومیت از خدمات دولتی و رد اصل مال به بانک سرمایه محکوم شده‌اند. البته در هر دو مورد، قبل از صدور حکم مبلغ بیش از یکهزار میلیارد به بانک سرمایه با پیگیری دستگاه قضایی مسترد شده است.

وی گفت: در پرونده دیگری، "رسول صفریان"، فرزند افراسیاب، مدیر سابق گمرک غرب استان تهران به تحمل پانزده سال حبس، ضبط ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به عنوان جزای مالی محکوم شده است. "محمدرضا فاقدی باباکندی" فرزند خسرو به جرم مشارکت در اخلال در نظام تولیدی کشور و اتهاماتی دیگر مانند مشروبات الکلی و مواد مخدر، به تحمل ۲۰ سال حبس و ضبط هفت میلیارد و هفتصد و هفتاد میلیون ریال به عنوان جزای نقدی محکوم شده است و بابت سایر اتهامات هم محکومیت‌هایی دارد. "محمدرضا گودرزی" به همین جرم به ۵ سال حبس و ضبط مبلغ ۳ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال به عنوان جزای نقدی، "جواد علی بیگی" به همین جرم به ۵ سال حبس و جزای نقدی، "علی اصغر خشنودی" به همین جرم به ۵ سال حبس و "عباسقلی مهدی قلی زاده" به جرم تحصیل مال نامشروع به تحمل دو سال حبس و جزای نقدی محکوم شده اند.

اسماعیلی تاکید کرد: این احکام گویای این است که قوه قضاییه از وظیفه خود در برخورد با اخلالگران کوتاه نیامده و کوتاه نخواهد آمد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی