تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

۱۲۳۰ طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرا می شود

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر هزار و ۲۳۰ طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرا می شود.

کد خبر: ۷۲۳۶
۱۰:۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علیرضا رئیسی در حاشیه بازدید از طرح های بهداشتی ارومیه اظهارداشت:از آغاز طرح تحول نظام سلامت بیش از شش هزار و ۲۳۰طرح در کشور آغاز شده که در طول چهار سال اخیر سه هزار و ۸۰۰طرح از این تعداد به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۲۳۰طرح در حال تکمیل و آماده بهره برداری است و مابقی طرح ها در فازهای بعدی تکمیل خواهند شد خاطرنشان کرد:بعد از طرح تحول سلامت، بسیاری از هزینه ها از جیب مردم کاهش یافته و به طور ویژه در بیمارستان ها برای بیماران بستری  به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص طرح پزشک خانواده نیز گفت: پیش بینی می‌کنیم طرح پزشک خانواده تا سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور اجرایی شود.

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲۶ هزار واحد بهداشتی در سطح کشور فعال است خاطرنشان کرد: همچنین شش هزار و ۳۰۰ مرکز جامع سلامت و یک هزار و ۸۰۰ پایگاه سلامت در کشور نیز فعالیت می کند.

رئیسی با بیان اینکه اجرای پرونده الکترونیک سلامت و بهبود بسته های خدمت طرح تحول نظام سلامت در دستور کار این وزارت خانه در سالجاری قرار دارد افزود: پرونده الکترونیک سلامت مهمترین ابزار برای استانداردسازی خدمات، پایش و کنترل وضعیت سلامت جامعه است.

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ۱۲ گام اجرایی وزارت بهداشت در زمینه پزشک خانواده، گفت: نظام ارجاع باید در ۲ بخش پزشک خانواده و کلینیک های ویژه تخصصی اجرا شود زیرا اجرای نظام ارجاع و اتصال خدمات پزشکی عمومی (سطح یک) و خدمات تخصصی (سطح ۲) موجب ارتقای کیفیت خدمات درمانی می شود.

وی همچنین در خصوص هدف خود از این سفر اضافه کرد: ما بر اساس برنامه ریزیهایی که وزارت بهداشت و درمان انجام داده، همراه با تیم مدیریتی بر اساس برنامه، در استانهای مختلف حضور پیدا می کنیم.

رئیسی ارزیابی ارائه خدمات و کیفیت ارائه خدمات را جزء اصول و اهداف اصلی این سفرها عنوان کرد و اظهار داشت: باید اقدامات بررسی و بازبینی شود و اگر کم و کاستیهایی وجود دارد بتوانیم با همکاری ریاست و معاونین دانشگاهها در سطح استانها مشکلات را برطرف نموده و بتوانیم گرهی را باز کنیم.

در روز اول سفر رئیسی به آذربایجان غربی ساختمان و پایگاه سلامت ولی عصر(عج) ارومیه به مساحت ۲۷۰ مترمربع و مرکز خدمات سلامت نازلو با ۸۰۰ مترمربع مساحت به بهره برداری رسید.

در پایگاه سلامت ولی عصر (عج) ۶ پزشک، ماما، پرستار و بهورز مشغول به خدمت می شوند و به بیش از ۱۳ هزار نفر از جمعیت منطقه خدمات مراقبتی و بهداشتی عرضه می کنند.

در مرکز جامع خدمات سلامت نازلو نیز ۲۰ پزشک، ماما، پرستار و بهورز مشغول به خدمت می شوند و به بیش از ۱۴ هزار نفر خدمات مراقبتی و بهداشتی ارائه می کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی