تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد
انتقام ایران پس از حمله تروریستی به کنسولگری در دمشق (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ قطر خواستار کاهش تنش‌ها شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

واکنش بایدن به نامزدی "ایمی برت" برای دیوان عالی آمریکا

در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش دارد تا «ایمی برت» نامزد مورد نظرش برای دیوان عالی سریعا از جانب مجلس سنای تحت امر جمهوری‌خواهان تایید شود، رقیب انتخاباتی دموکرات او از سنا خواسته تا رای‌گیری در این زمینه را به بعد از انتخابات نوامبر موکول کرده و بگذارد مردم تصمیم بگیرند.

کد خبر: ۷۲۳۲۴
۱۳:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعلام نامزدی خانم ایمی برت از سوی دونالد ترامپ برای کرسی دیوان عالی آمریکا که سابقا در اختیار قاضی متوفی روث بیدر گینزبرگ بود، رقابت پر سرعت و پر ریسکی در فصل انتخابات بر سر تایید یک قاضی محافظه‌کار به راه انداخته است که ورودش به این دیوان موجب راستگراتر شدن آن در ضمن بررسی مسائلی همچون بیمه سلامت، سقط جنین و دیگر مسائل جنجالی خواهد شد.
 
رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید متعهد شد به اینکه او "خیلی سریع" تایید خواهد شد.
 
بایدن از سوی دیگر از همکاران سابقش در مجلس سنا مستقیما خواست "از لبه یک قدم فاصله بگیرند". بایدن در عین حال از جمهوری‌خواهان سنا خواست در سال انتخابات که همین الان هم ملتهب است و به خاطر کشوری که درگیر بحران شیوع کروناویروس، یک اقتصاد مشکل‌دار و اعتراضات بر سر بی‌عدالتی نژادی است، به یک مناقشه تازه دامن نزنند.
 
بایدن تاکید کرد، اگر ترامپ پیروز انتخابات شود نامزد او برای دادگاه عالی باید یک رای‌گیری داشته باشد، اما اگر خودش در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود او باید قاضی بعدی را انتخاب کند.
 
جو بایدن در اظهاراتی در ویلمینگتون ایالت دلاور گفت: اکنون زمان فرو کاستن از تنش‌هاست.
 
تاکنون در آمریکا، در این فاصله نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری و در حالی که رای‌گیری پیش از موعد برای این انتخابات در چند ایالت در جریان است، یک قاضی برای دادگاه عالی تایید نشده است. جمهوری‌خواهان معتقدند مبارزه پیش‌رو باعث تقویت اشتیاق رای‌دهندگان در قبال ترامپ و جمهوری‌خواهان سنا در ضمن ریسک جدی از دست رفتن اکثریت‌شان خواهد شد.
 
دموکرات‌ها هم هشدار می‌دهند، تایید خانم برت برای دیوان عالی آمریکا تقریبا موجب خنثی‌سازی تدابیر حمایتی مربوط به بهداشت و سلامت می‌شود، همچنان که دیوان عالی در پاییز پرونده‌ای علیه قانون «حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه» مطرح کرد.
 
نتایج یک نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و سی‌ینا کالج که یکشنبه منتشر شد، نشان داد اکثریت واضحی از رای‌دهندگان معادل ۵۶ درصد معتقدند پیروز انتخابات سوم نوامبر باید تعیین‌کننده جانشین خانم گینزبرگ باشد و ۴۱ درصد هم گفتند که ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری فعلی باید این جانشین را تعیین کند. بایدن وعده می‌دهد اولین زن سیاه‌پوست را برای این دیوان معرفی خواهد کرد، اما هنوز فهرستی از نامزد‌های بالقوه خود منتشر نساخته است.
 
نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم استدلال می‌کند، ترامپ با شتابی بیش از حد برای پر کردن این کرسی خالی در دیوان عالی اقدام می‌کند، در حالی که این دیوان قرار است در ۱۰ نوامبر به چالشی علیه قانون حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه بپردازد. پلوسی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: مساله درباره این قاضی نیست، بلکه مساله درباره هر قاضی‌ای است که او هم‌اکنون بخواهد منصوب کند.
 
ترامپ یکشنبه روی مذهب کاتولیک ایمی برت تاکید داشت و او را "قربانی" حملات به مذهبش توصیف کرد. اما آنچه که باعث مخالفت دموکرات‌ها با نامزدی او برای دیوان عالی شده، رویکرد محافظه‌کارش در قبال قوانین به‌ویژه دسترسی به بیمه سلامت است، نه اعتقادات شخصی او.
 
پلوسی که خودش مثل ایمی برت کاتولیک مذهب است، روی تصویر مذهبی محافظه‌کار او تمرکز نکرد، در حالی که سناتور دموکرات دایان فاینستاین در سال ۲۰۱۷ که ترامپ این قاضی را برای کرسی دادگاه استیناف معرفی کرد، در جلسات تاییدیه سنا روی این موضوع تاکید می‌کرد. پلوسی اظهار کرد: چیزی که من نگرانش هستم این است که هر کسی که ترامپ منصوب کرده، در آنجا به دنبال خنثی کردن قانون حفاظت از مراقبت مقرون به صرفه باشد.
 
میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا هم اعلام کرد این مجلس در "هفته‌های پیش‌رو" بر سر نامزدی ایمی برت برای کرسی دیوان عالی رای‌گیری خواهد کرد. انتظار می‌رود کمیته قضایی سنای آمریکا روز ۱۲ اکتبر جلسات استماع تاییدش را برای ایمی برت شروع کند و احتمالا سنا تا ۲۹ اکتبر، چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری، برای تایید وی رای‌گیری می‌کند.
 
تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه به سی‌ان‌ان گفت: سنا ماه آینده میلادی او را تایید خواهد کرد.
 
در حالی که تنها دو تن از ۵۳ سناتور جمهوری‌خواه فعلی با انجام رای‌گیری تایید ایمی برت قبل از انتخابات سوم نوامبر مخالفت کرده‌اند، دموکرات‌ها همچنان تعدادشان کمتر بوده و راهی برای متوقف کردن فرد نامزد ندارند. سناتور دموکرات دیک دوربین هم اظهار کرد، دموکرات‌ها می‌توانند این فرایند تایید را تا چند ساعت یا چند روز کند کنند "اما ما نمی‌توانیم جلوی نتیجه را بگیریم. "
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی