تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

پرسپولیس ـ السد قطر؛ سدّی که می‌شکند؟

امشب اما حریف پرسپولیس به مراتب خطرناک‌تر و مسلح‌تر از تیم‌های مرحله مقدماتی است. از ژاوی هرناندز سرمربی گرفته تا ستاره‌های غول‌آسایی مثل بغداد بونجاح، کازورلا، تاباتا و اکرم عفیف که به تنهایی برای تغییر سرنوشت یک بازی کافی هستند، تیم قطری تشنه رقابت و صعود به مراحل بالاست.

کد خبر: ۷۲۲۷۰
۱۵:۲۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
پرسپولیس ـ السد قطر؛ سدّی که می‌شکند؟
 
دیدارنیوز ـ گروه ورزش: عصر امروز مهم‌ترین مسابقه لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس برگزار می‌شود. قهرمان لیگ برتر ایران در شرایطی به مصاف السد می‌رود که باشگاه پرستاره قطری به واقع میزبان این اَبَرمسابقه محسوب می‌شود. پرسپولیس حالا تنها نماینده فوتبال ایران در این رقابت‌هاست و طبیعتا از نظر روانی تحت تاثیر باخت دیشب استقلال نیز قرار دارد چه آنکه برد عالی این تیم برابر شارجه نیز متاثر از پیروزی استقلال مقابل الاهلی عربستان قرار داشت و به این تیم انگیزه فراوانی داد.

حذف استقلال در شب گذشته اگرچه با حرف و حدیث بسیار در مورد قضاوت ضعیف الکاف داور عمانی همراه شد اما به هر حال پاختاکور شایستگی بیشتری از خود نشان داد و به مرحله بعد صعود کرد. در عین حال باید به این نکته نیز پرداخت که استقلال تا همین جا نیز نمایش خوبی از خود نشان داد و با توجه به فصلی پرماجرا و مملو از دردسر و جنگ اعصاب، باز هم از اعتبار خود در رقابت‌های آسیایی دفاع کرد.

امشب اما حریف پرسپولیس به مراتب خطرناک‌تر و مسلح‌تر از تیم‌های مرحله مقدماتی است. از ژاوی هرناندز سرمربی گرفته تا ستاره‌های غول‌آسایی مثل بغداد بونجاح، کازورلا، تاباتا و اکرم عفیف که به تنهایی برای تغییر سرنوشت یک بازی کافی هستند، تیم قطری تشنه رقابت و صعود به مراحل بالاست. این طرف هم اما شیرهای ایران با تمام وجود و بدون مصدوم و تنها با محرومیت آرمان رمضانی، آماده حمله به بزرگ‌ترین رقیب خود تا این لحظه هستند. این مسابقه برای هر دو تیم حکم فینال را دارد چرا که عبور از حریف می‌تواند به منزله صعود آسان تا فینال رقابت‌ها باشد.
 
با این اوصاف پیش‌بینی در مورد نتیجه این مسابقه بسیار سخت است. پرسپولیس تا قبل از بازی امروز عصر، آمار به مراتب قابل قبولی در کارنامه فنی خود به ثبت رسانده است. سرخ پوشان ۸۴% دقت را در پاسکاری در هر بازی به ثبت رسانده‌اند که آمار نسبتا خوبی برای فوتبال آسیاست. همچنین در هر بازی به طور متوسط ۷ بار شانس گلزنی ایجاد کرده‌اند. قرمزپوشان به طور میانگین ۵۹% مالکیت توپ را در هر بازی در اختیار داشته و در نبرد‌های تک به تک نیز، ۵۰ بار موفق عمل کرده‌اند. آمار پرسپولیس  در شوتزنی  اما چندان رضایت‌بخش نیست و در هر بازی فقط ۴۵ % در چارچوب دروازه رقبا شوت زده‌اند. در خط حمله با توجه به اینکه تا قبل از بازی با الشارجه آمار گلزنی پایینی داشتند در بازی قبل ۴ گل به ثمر رساندند و به لطف این ۴ گل آمار گلزنی خود در هر بازی را به ۱.۳ رساندند.
 
پرسپولیس ـ السد قطر؛ سدّی که می‌شکند؟
 
در آنسو تیم قدرتمند السد قطر در عملکرد فنی خود تا حدودی برتری نسبی به پرسپولیس دارد. السد با وجود در اختیار داشتن سانتی کازورلا ستاره اسپانیایی پیشین ویارئال ۸۳% پاس سالم را به در هر بازی ثبت کرده. خط حمله این تیم در هر بازی ۱۲ شانس گلزنی ایجاد کرده که نشان از خطرناک بودن این تیم دارد. فوتبال مالکانه در این تیم قطری به ۵۹% در هر بازی رسیده است. السد در نبرد‌های نفر به نفر ۵۳ بار در هر بازی موفق بوده و در هر بازی ۵۲% آمار شوتزنی موفق این تیم ثبت شده است. در واقع مدافعان پرسپولیس باید مراقب شوت‌های ناگهانی این تیم باشند. السد نیروی تهاجمی بسیار زهرداری در اختیار دارد و با همین پشتوانه است که، در هر بازی میانگین ۲.۳ گل را به ثمر رسانده است.
 
پرسپولیس ـ السد قطر؛ سدّی که می‌شکند؟
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی