تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

خودروها، روزانه ۳ تن اکسیدگوگرد در هوای تهران منتشر می‌کنند

مدیر واحد مدلسازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با اعلام اینکه هر روز بیش از ۳ تُن اکسید‌های گوگرد در اثر تردد خودرو‌ها در هوای تهران منتشر می‌شود، گفت: مقدار انتشار سالانه این آلاینده خطرناک در هوای پایتخت در اثر تردد وسایل نقلیه، یک هزار و ۱۲۷ تُن برآورد می‌شود.

کد خبر: ۷۲۱۸۲
۱۲:۵۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ بر اساس اعلام روز شنبه شرکت کنترل کیفیت هوا؛ حسین شهبازی، در این باره گفت: این در حالی است که طی سال‌های گذشته مقدار انتشار این آلاینده بدلیل ارتقاء کیفیت سوخت در بخش حمل و نقل و کاهش محتوی گوگرد آن، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
 
وی سهم خودرو‌های سواری در میان سایر وسایل نقلیه در تولید اکسید‌های گوگرد را ۸۲ درصد اعلام کرد و افزود: ۱۸ درصد باقی‌مانده را سایر وسایل نقلیه موتوری از جمله وانت‌بارها، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دیزلی تولید می‌کنند.
 
شهبازی با اشاره به اینکه دی‌اکسیدگوگرد علاوه بر این خود یک آلاینده سمی و خطرناک برای سلامت است گفت: این آلاینده باعث شکل گیری ذرات معلق ثانویه در جو نیز می‌شود و سبب می‌شود در پاییز و زمستان که اوج آلودگی هوا به علت افزایش غلظت PM ۲.۵ در پایتخت اتفاق می‌افتد، بر غلظت این آلاینده افزوده گردد.
 
مدیر واحد مدلسازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه دی‌اکسیدگوگرد، آلاینده‌ای است که رنگ ندارد، اما بو دارد و غشای مخاطی سیستم تنفسی و ریه را درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت از طریق به حداقل رساندن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در شرایط عادی و همچنین انجام دوچرخه سواری و پیاده‌روی برای رسیدن به مقصد در مسیر‌های کوتاه از راهکار‌های کاهش آلاینده‌های هوای تهران از جمله اکسید‌های گوگرد است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی