تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

دیدار آدینه ۱۵: زندگی درونی خانم میزل

کد خبر: ۷۲۱۱۶
۰۱:۰۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹

دیدار آدینه ۱۵: زندگی درونی خانم میزل

دیدارنیوز : به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!

 

کمدی به سبک خانم میزل شگفت‌انگیز

 
اگر بگوییم سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» بامزه‌ترین و موفق‌ترین سریال کمدی دو سه سال اخیر است، اصلا و ابدا اغراق نکرده‌ایم. کافی است فقط چند دقیقه از این سریال را ببینید که تا مغز استخوان آلوده‌اش شوید و دیگر نتوانید جلوی خودتان را برای دیدن تماشای قسمت بعدی‌اش بگیرید. داستان این سریال خوش‌ساخت و خوش‌رنگ و لعاب در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی در نیویورک می‌گذرد و ماجرای زنی به اسم میج میزل را روایت می‌کند که زندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای دارد و با شوهر و دو کودک خردسالش در آپارتمانی لوکس زندگی می‌کند. شوهر میج که به استندآپ کمدی علاقه‌مند است برنامه‌هایی نه چندان موفق را در کلوپ‌های کوچک و خلوت اجرا می‌کند، اما نکته اینجاست که او برای خنداندن مردم به شوخی‌های همسر فروتنش (میج) احتیاج دارد. تا این‌که در یک شب بحرانی میج که متوجه خیانت شوهرش شده از سر استیصال سر از سن یک کلوپ شبانه درمی‌آورد و آنچه بر سرش را رفته را به بامزه‌ترین شکل ممکن برای تماشاگران تعریف می‌کند. این شروع ورود میج میزل شگفت‌انگیز به عرصه استندآپ کمدی است. تا حالا سه فصل این سریال که توسط ایمی شرمن پالادینو خلق شده از سال ۲۰۱۷ از شبکه پرایم ویدئو پخش شده و اگر کرونا گذاشته بود فصل چهارمش هم همین روز‌ها از راه می‌رسید، اما ظاهرا فعلا باید برای شوخی‌های بامزه خانم میزل کمی بیشتر صبر کنیم. این سریال تاکنون چندین جایزه معتبر از جمله گلدن گلوب را در بخش‌های مختلف دریافت کرده است. 
 
 

هیاهوی زمان جولین بارنز 

 
جولین بارنز یکی از رمان‌نویس‌های بزرگ معاصر است که خوشبختانه بخت هم به او و هم به کتاب‌باز‌های ایرانی رو کرده و در سال‌های اخیر چند رمان خوب از او به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. بارنز که یک نویسنده بریتانیایی است تا به حال سیزده رمان نوشته که از آن میان رمان‌های «هیاهوی زمان»، «طوطی فلوبر»، «درک یک پایان» و «فقط یک داستان» به فارسی ترجمه شده است. رمان «هیا‌هوی زمان» او که با دو ترجمه (پیمان خاکسار-نشر چشمه) و (سپاس ریوندی-ماهی) منتشر شده ترکیبی از زندگینامه و ادبیات است که به شرح برهه‌ای از زندگی دیمیتری شوستاکوویچ آهنگساز بزرگ روس در دوران دیکتاتوری استالین می‌پردازد. در این داستان ترس‌ها و ناامیدی‌های این نابغه روسی که یکی از بهترین آهنگسازان قرن بیستم بود را زیر سایه رعب و وحشت کا. گ. ب و تبعید به اردوگاه کار اجباری تصویر شده است. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «همه‌چیز دقیقاً از صبح روز بیست‌وهشتم ژانویه ۱۹۳۶ در آرخانگلسک آغاز شد. به جز این چیز دیگری به این دقت آغاز نشده بود. در مکان‌هایی دیگر شروع شده بودند و در اذهانی دیگر. احتمالاً آغاز حقیقی شهرتش بود. یا شاید اپرایش. یا شاید هم استالین بود، موجودی عاری از خطا که به واسطه بی‌خطا بودنش مسئولیت همه چیز را به عهده داشت.
اگر همه چیز جایی دیگر آغاز شده بود و در ذهن دیگران، پس شاید می‌توانست شکسپیر را مقصر بداند، بابت نوشتن مکبث. یا لسکوف را بابت نوشتن نسخه روسی شده‌اش، «لیدی مکبث ناحیه‌ی متسنسک». نه، هیچ کدام این‌ها. کاملاً واضح بود که تقصیر خودش است، با نوشتن اثری که حساسیت برانگیخته بود». 
 

پرواز درونی استاس تونه

 
پیشنهاد ما برای این آخر هفته شما گوش دادن به نغمه‌های دل‌نشین استاس تونه آهنگساز ۴۵ ساله اوکراینی است. زندگی تونه از کودکی با موسیقی عجین بوده و از ۸ سالگی به‌طور جدی گیتارنوازی کرده است. یکی از موفق‌ترین آلبوم‌های استاس تونه «پرواز درونی» (Internal Flight) نام دارد که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و. مورد استقبال علاقه‌مندان موسیقی فولک و جز قرار گرفت. استاس تونه موسیقی خود را در امتداد سنت طربی‌دور (توربادور) معرفی می‌کند که در قرون وسطا بین موسیقیدان‌های اروپایی رواج داشت و در آن از اشعار حماسی و عاشقانه که تحت تاثیر اشعار عربی بودند استفاده می‌شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی