تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ترامپ دوباره کوبا را تحریم کرد

پس از سلسله تحریم‌های تازه علیه ونزوئلا رئیس‌جمهوری آمریکا امروز، چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه کوبا اعمال کرد.

کد خبر: ۷۲۰۶۷
۲۲:۰۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
ترامپ دوباره کوبا را تحریم کرد
 
دیدارنیوز - به نقل از شبکه المیادین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در برابر کهنه سربازان آمریکایی در کاخ سفید اعمال تحریم‌های جدید علیه کوبا را اعلام کرد که آمریکایی‌هایی که به این کشور سفر کنند را از اقامت در املاک متعلق به دولت کوبا منع می‌کند. 

او همچنین واردات الکل و تنباکو از کوبا را ممنوع کرد.

واشنگتن سال گذشته میلادی نیز تحریم‌هایی علیه کوبا اعمال کرد که شامل ممنوعیت سفر آمریکایی‌ها به این کشور بود.
آمریکا در آن زمان پنج نهاد مرتبط با ارتش و سازمان اطلاعات کوبا را تحریم کرد.

میگوئل دیاز کانل، رئیس‌جمهوری کوبا در واکنش به این تحریم‌ها گفت: ما کوبایی‌ها تسلیم نمی‌شویم و هیچ کس نمی‌تواند ما را از وطن‌مان جدا کند.


منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
کرامت سلیمی
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
چه ریگی به کفش مقامات کوباییست که از خروج امریکا از برجام اینقدر نگرانی و دلشوره دارند. برجام که یک موضوع بین ایران و امریکا قلمداد می شود . به کوبا چه مربوط؟

قطعا" این موضوع به بحران اتمی کوبا در سال 1962 میلادی مربوط است که فیدل کاسترو با مقامات شوروی و امریکا تبانی نمود و یک بحران ساختگی راه انداختند و ترس و وحشت از سلاح دروغین اتمی را به جهانیان باور دادند و به دنبال ان کشورهای شوروی و امریکا به دروغ وجهه یک ابرقدرت را به خود گرفتند و با ایجاد ترس و وحشت از یک جنگ اتمی موهوم انطوری که خواستند دنیا را مدیریت و مهندسی نمودند.

کاسترو مزد این کار خود را گرفت و تا پایان عمرش بر کوبا حکومت کرد.( 57 سال دوران حکومت کاسترو طول کشید و بعد از او بستگان کاسترو همچنان در کوبا قدرت را در دست دارند).


در سال 93 میلادی میخائیل گورباچف رهبر شوروی کاسترو را خائن به بشریت معرفی نمود و این می تواند اشاره اقای گورباچف به بحران موشکی کوبا و همکاری پنهانی کاسترو با امریکا باشد.

و الا چه خیانتی می تواند از سوی کاسترو رهبر کشور کوچک و بی اهمیت کوبا صورت گرفته باشد و انقدر این خیانت بزرگ باشد که اقای گورباچف چنین حرفی بزنند.

جالب است که هیروهیتو امپراطور ژاپن نیز قضیه ای مشابه کاسترو داشت و به خاطر همکاری با امریکا در باور دادن سلاح دروغین اتمی هیروهیتو امپراطور ژاپن اجازه یافت تا پایان عمرش بر ژاپن حکومت کند و خود را تازیانه خدا می خواند.

و بعد از مرگش نیز پسرش اکی هیتو به قدرت رسید و چندی پیش نیز نارو هیتو پسر اکی هیتو رسما" امپراطور ژاپن شد. یعنی دقت نماییم هیرو هیتو به دنبال نجات تاج وتخت و سلسله پادشاهیش بوده است و میلیونها ژاپنی نیز قربانی شدند.


اشاره می کنم که در طول جنگ جهانی دوم حدود 60 شهر ژاپن اسیب کلی دیدند و اثار باقی مانده پس از بمباران این 60 شهر کاملا" شبیه هم هستند زیرا مدل اکثر خانه های ژاپنی از نظر نوع مصالح به کار رفته در انها ( چوب،پلاستیک،یونیلیت و مواد پلیمری ) شبیه هم بود و با بمباران چند نقطه اتش به تمام خانه ها سرایت و انها را نابود می کرد. اما رسانه ها فقط از دو شهر گمنام هیروشیما و ناکازاکی نام می برند و مدعی هستند این دو شهر با سلاحی عجیب به نام بمب اتمی نابود شده اند.



نقطه ضعف ژاپن این موضوع است که اگر مقامات ایران مسئله دروغ بودن وجود بمب اتمی و خیالی بودن ان را افشا نمایند ، کشور ژاپن از کشورهاییست که بیشترین لطمه را از موضوع به خاطر گذشته دروغین خود و فریب مردم ژاپن خواهد خورد. و به همین دلیل اقای ظریف به ژاپن سفر نمود و مقامات ژاپنی را وادار نمود که به خاطر ابرو و امنیت کشورشان هم که شده باید امریکا را وادار به نرمش نمایند. و به دلیل همین اقای شینزو ابه نخست وزیر ژاپن به ایران سفر نمود. و اقای روحانی نیز به ژاپن می روند تا در مقابل لو ندادن این موضوع امتیازاتی از ژاپن بگیرند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی