تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

برای ششمین بار؛ لوکاشنکو بطور رسمی رئیس جمهوری بلاروس شد

الکساندر لوکاشنکو که در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس به پیروزی رسیده بود، با برگزاری مراسم تحلیف به صورت رسمی رئیس جمهوری این کشور شد.

کد خبر: ۷۲۰۳۳
۱۳:۵۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری بلاروس، مراسم تحلیف الکساندر لوکاشنکو روز چهارشنبه در کاخ استقلال در مینسک برگزار شد.
 
 در این مراسم چند صد نفر ازجمله مقام‌های عالیرتبه بلاروسی، نمایندگان پارلمان این کشور و سران سازمان‌های دولتی این کشور و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی این کشور حضور داشتند. 
 
لوکاشنکو در مراسم تحلیف، با دست گذاشتن بر روی قانون اساسی بلاروس گفت: سوگند می‌خورم در این مقام به مردم بلاروس خدمت کنم و به حقوق انسان‌ها احترام گذاشته و آن را حفظ کنم و قانون اساسی بلاروس را رعایت کرده و منصفانه به تمام وظایف محوله عمل کنم.
 
 سپس وی سند ویژه تحلیف را امضا کرد و لیدیا یرموشینا کارت شناسایی رئیس جمهور را به لوکاشنکو داد. 
 
 انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس روز نهم اوت (۱۹ مرداد) برگزار شد و لوکاشنکو که ۲۶ سال رئیس جمهور بلاروس است با کسب ۸۰ درصد آرا برای ششمین بار به ریاست جمهوری انتخاب شد.
 
اما مخالفان وی اعلام کرده‌اند که در انتخابات، تقلب شده است و از آن زمان تاکنون اعتراضات در شهر‌های بلاروس جریان دارد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی