تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
بازگشت شاخص کل به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار

نوید قدوسی: خبرهای سیاسی منفی بر بورس تاثیر گذاشته است

کد خبر: ۷۱۸۶۳
۱۷:۱۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

تابلوی بورس

 

دیدارنیوز - سرویس اقتصادی: شاخص کل پس از ریزش ۴۷ هزار واحدی دیروز، امروز هم با افت ۵۷ هزار واحدی همراه بود تا با از دست دادن کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار بار دیگر به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنزل پیدا کند. شاخص کل هم وزن نیز با ۶ هزار و ۱۷۵ واحد ریزش، به عدد ۴۱۵ هزار و ۹۰۹ واحد رسید.


امروز نماد‌های شاخص ساز فارس، فولاد، فملی، کگل، شپنا، تاپیکو و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و نماد‌های وبملت، فولاد، فملی، خودرو، پترول، وتجارت و خساپا از پر بازدیدترین نماد‌ها بودند. شاخص کل فرابورس نیز با ۲۱۷ واحد افت به عدد ۱۷ هزار و ۵۹۹ واحد کاهش یافت.


نوید قدوسی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار دیدار در خصوص تحولات امروز بازار سرمایه گفت: همان طور که به هنگام بالا رفتن بازار، هیجان حاکم بود، در حال حاضر که بازار، نزولی است هم همان هیجان را شاهد هستیم که البته بخش زیادی از آن تخلیه شده است.


قدوسی اظهار داشت: هفته‌ای نیست که یک خبر سیاسی مهم نداشته باشیم و این در بازار ایجاد تردید می‌کند. خبر‌ها اگر بار منفی داشته باشند در فضای هیجانی، باعث بدتر شدن وضعیت می‌شوند. مخصوصا در حال حاضر که بازار در وضعیت بیش واکنشی قرار دارد و ما این بیش واکنشی را چه در بالا رفتن شاخص کل و چه در پایین آمدن شاخص کل، شاهد هستیم.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا خبر فعال شدن مکانیسم ماشه در ریزش‌های دیروز و امروز بورس تاثیر داشته است؟، گفت: بله، قطعا نمی‌توانیم بگوییم بدون تاثیر بوده است. البته ریزش دیروز و امروز فقط به دلیل خبر مکانیسم ماشه نبود، اما تاثیر داشت و اثر کوتاه مدت خود را گذاشت. امیدواریم اخباری که مبنی بر عدم همراهی سایر کشور‌ها با مکانیسم ماشه می‌آید، این تاثیر از بین برود.


قدوسی ادامه داد: در میان مدت با توجه به شرایط تورم، بازار سرمایه رشد می‌کند. سهامداران خُرد و حقیقی یک نکته را مورد توجه قرار دهند و آن این که از اواسط مرداد که ریزش بازار سرمایه آغاز شد تا کنون افت قابل توجهی را شاهد بودیم. در نتیجه اگر امروز به دنبال خرید یک دارایی ارزان برای سرمایه گذاری هستیم، آن را در بازار سرمایه پیدا خواهیم کرد. کسانی که که امروز به دنبال فروش سهام شان هستند، توجه کنند که بعد فروش، می‌خواهند برای سرمایه گذاری، چه چیزی بخرند؟


این تحلیلگر مالی در پایان تاکید کرد: انتخابات آمریکا هم یکی از عوامل ایجاد عدم اطمینان در بورس است و همه منتظرند ببینند در آمریکا چه اتفاقی می‌افتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی